fredag 17 september 2010

Skoldags igen...

I tisdags var det skoldags igen :-)
Så himla skojigt att gå i skolan måste jag säga!
Jag har riktigt trevliga och duktiga instruktörer och i tisdags kände jag minsann igen mig lite bättre ute på klubben :-)
Allra först fick vi visa vår hemläxa som vi tränat på; inkallning, förbudsträning (matte lägger en godis framför mig sen får jag inte ta den förrän hon säger varsågod...) och lek/avkoppling.
Sen skulle vi öva på lite nya grejer!
Det första var "sitt"... Det var ju inga problem för mig, det kan jag :-)
Övning nummer två var "ligg". Något som jag också kan, fast jag tycker det är såå roligt att lägga sig så jag slänger mig med glädje ner framför mattes fötter och då flyttar jag på mig en liten bit ibland... Eftersom matte och jag ska tävla så småningom så sa mina lärare att vi ska gå tillbaka ett steg och träna på att jag inte ska förflytta mig framåt, utan att ta bort min snabbhet och glädje :-)
Tredje och sista övningen var att vi ska öva på "koppel på". När allt är inövat ska jag kunna komma rusandes när matte säger "koppel" och själv köra in huvudet i halsbandet :-)

Nu har vi två veckor på oss att träna innan nästa skoldag och gissa om vi redan börjat öva :-)
Förutom vår ovan nämnda nya hemläxa så övar vi mycket på "stå" och "stanna".
Sen fortsätter vi med "fot" och stegförflyttningar plus att matte har avancerat kontaktövningarna (förbudsträning) lite grann (and I'm getting good (-; )
Vi måste ju ha lite annat skoj för oss också och nu så kan jag faktiskt "spela bollen" :-)
Matte och jag sitter (matte sitter, jag ligger hihi) mittemot varann, matte rullar bollen till mig och sen rullar jag bollen tillbaka till matte. Det är jätteskojigt :-))

Efter att ha jobbat hela veckan så är vi nu lediga hela tre dagar!
Så nu ska matte och jag hålla helg (och måndag) och bara mysa, träna och ha det nice på vår lediga tid!

Mattes vackra, vackra vovve! :-)

Tror ni jag sover gott? :-))


1 kommentar:

  1. visst är det världens gulligaste och snällaste gosse och så omtyckt av alla!!

    SvaraRadera