tisdag 7 september 2010

Fina ögon :-)

Idag har matte och jag varit hos veterinären igen...
Matte ville att jag skulle få mina ögon kollade igen nu efter ögonmedicinen så att inflammationen gått bort.
Måste säga att än så länge tycker jag det är riktigt roligt att gå till doktorn :-)
Trevliga människor är där som gärna vill klappa mig och prata med mig och så får man godis där när man har varit duktig :-)
Matte hade bokat tid med han som är expert på ögon så han lös med en lampa på mig...
Allting var bra och såg fint ut :-)))
Skönt det :-)

Tyvärr fick jag och matte ett mindre kul besked idag... Matte hade tänkt ta med mig till Sofiero hundutställning i helgen för lite miljöträning o.s.v. men tydligen så får jag inte lov att följa med in eftersom jag inte hunnit fylla 4 månader ännu :-(
Tråkigt värre....
Matte måste åka dit ändå och hämta lite saker hon beställt till mig plus att hon tänkte kolla in min ras och lära sig ett och annat om oss inför utställningar :-)
Som plåster på såren har matte lovat att vi ska åka på Malmö valputställning i november så ska hon ställa ut mig där :-)

Nu ska jag gå och nanna lite.... Har precis varit ute och gå en runda med matte, kastat pinnar och tränat lite så nu är jag ganska trötter..


2 kommentarer:

  1. hej hopp
    Jaha, man kanske skulle försöka åka en sväng till sofiero i helgen då. :-) O kolla in aussies.
    Har du tänkt ställa ut i malmö? Var är det? Jag har bara hittat en utställning i Halmstad i oktober nämlich..

    kram Kikki o Mini

    SvaraRadera
  2. hej! Ja gör det :-) aussie ställs ut på söndagen. Ja den i malmö e en valputställning, hitta den på sydskånska kennelklubbens sida. Har för mig det va den 14 nov å sista anmälan i okt. Hade vart kul om fler i kullen varit med :-) hur går det med Mini? Skönt Ozzi blev frisk! Kram från oss

    SvaraRadera