tisdag 21 september 2010

The day from HELL!

FY säger jag bara vilken helvetesdag matte fick idag....
Började i stort sett direkt Meeko och jag kom till jobb 12.30...
Typ 10 minuter efter jag parkerat bilen ringde en kollega upp och sa att jag skulle springa ner för sopbilen kört på min bil....!
Jodå, nog hade den det alltid.... BIG TIME!!!!
Hela jävla (ursäkta språket...) höger baksida var smälld! Stor buckla på sidan, hela lampan krossad plus en stor bit av bagageluckan knäckt och hela bakdelen på bilen hade flyttat sig några decimeter....!
Tack och lov att jag och Meeko inte satt i den!
När jag kommer ut möts jag av en nonchalant jäkla idiot till sopåkare som inte ens bad om ursäkt utan det enda idioten sa var "shit happens...!" och ryckte på axlarna, varpå han ger en tam jäkla ursäkt i att det var en ny bil med annorlunda svängradie och att där var lite plats...
Bullshit säger jag bara...
Som man ser på bilden så är det ganska tydligt vart hjulspåren efter sopbilen går, och dem går rakt in i min bil... Kan lova att där var minst ett tiotal meter till godo på andra sidan och med tanke på skadorna på bilen så har han inte precis kört långsamt...
Och detta är en professionell yrkesförare! Jag har också C-kort men har långtifrån den körvanan han har och inte en chans att jag hade kört så vårdslöst inne på en parkering på ett äldreboende.
SKÄMS din förbannade idiot!!!!

Så nu är det ett helt företag och megakarusell med försäkringsbolag hit och dit och än sålänge ser det inte ut att gå alltför smidigt.
Men jag vägrar att behöva betala en enda krona i denna historien!
Står inte en hyrbil (som dem betalar!) till mitt förfogande innan fredag så vet jag inte vad jag gör!
Så efter jobb var det bara att ta en promenad hem istället....
Som tur är har jag ganska nära till jobb, men efter en arbetsdag är lilla Meeko hyfsat trött så han fick ha lite snålskjuts i mattes famn emellanåt... Vill ju inte överanstränga honom :-))

Håll alla tummar ni kan att hela den här historien ordnar upp sig och att vi får en lagad, eller ny, bil utan att bli fattiga....


När jag parkerade stod bilen helt rakt i p-rutan...
Så ni kan ju se vilken bit idioten flyttade bilen åt mig....


Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar