fredag 24 september 2010

Fy katten!

Vilken dag jag har haft!!
Först jobbade matte och jag en kort dag, sen gick vi en kort bit hem till mattes kompis Malin för att hälsa på henne.
Och gissa om hon hade en konstig prick där hemma!!!!!
Matte sa att det var en KATT!
Efter en liten stunds besök så tittade Harley fram och vi stod länge och spanade in varandra.....
Liiite äcklig var han men jag var allt lite nyfiken ändå.....
Efter många om och men så vågade jag mig till slut fram för att nosa på honom men vet ni vad han gjorde!!!!??
Han slog till mig!!!
Två gånger!
Rakt i huvudet :-S
Guuud va hemskt det var..... Fast tuff som jag är så vart jag inte helt skrämd utan behöll min nyfikenhet :-)
Dessutom sa matte och Malin att han är van vid vovvar så han slog bara till mig med tassen, inga hemska klor ute :-)
Efter det så gick vi mest omkring och tittade på varandra så vi ska nog kunna bli kompisar en dag :-)
Matte säger att vi inte behöver bli världspolare och leka med varann men att vi ska kunna umgås i alla fall så matte och jag kan komma dit och hälsa på utan problem :-)

Efter mattes (stackars matte) hemska, hemska vecka så är vi nu äntligen lediga i helgen.
Egentligen hade matte tänkt att vi skulle följt med mattes moster ut och spåra lite, men eftersom vi inte har någon bil längre så kan vi tyvärr inte det :-(
Just nu jobbar matte på att hitta ett sätt så vi kan ta oss ut till valpkursen på tisdag....
Hoppas det löser sig för jag vill inte missa min skola......
Dumma, dumma sopåkare!!!! *grrrrr*

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vad roligt att du hittade in till vår blogg!!!
    Alltid skoj att få följa lite släktingar =)
    halvsyskon som vi ju har =)

    Din lille rödis är bara för ljuvlig! Vi var och hälsade på dem när de var 6-7 veckor och underbara var de! Om du kollar tillbaka i min blogg den 23 juli så är där lite bilder som din kille är med på!!!


    Angående utställningskoppel! Jag har alltid bara haft såna nylonkoppel till en början när de är valpar. Är snällt mot nacken och inte lika obehagligt som ett "stryp". Nu har jag kedja till Mio. Men det började jag inte med förrän han var 8 månader kanske.
    Vet inte om det funkar men testa denna länken- dålig bild men du ser kanske på ett ungefär. Såna utställningskoppel finns i alla djuraffärer. Ta en färg som är neutral i förhållande till valpens färg.

    http://www.teba.se/produktbilder/2204SC.jpg


    Ska se om jag är ledig så kanske vi kommer och kikar på valputställningen! Hade varit skoj!!
    Hade varit roligt att ses nån annan gång oxå- alltid lika skoj att träffa aussie-folk och hundar! Speciellt när det är släktingar!!!

    Kram från oss i Sjöbo
    Elisabeth, Merlin och Mio

    SvaraRadera