lördag 18 september 2010

Foderbyte....

Är för tillfället mitt uppe i ett foderbyte på Meeko...
Tyvärr tyckte jag inte riktigt att Nutra Nuggets verkade funka för honom, 90% av gångerna var han alldeles kladdig i avföringen plus att han kinkade med käket många gånger såvida jag inte blandade ris i det.... Nåt som ju egentligen inte ska behövas för att det ska smaka gott...

Så efter mycket efterforskningar och rådfrågningar bestämde jag mig för att prova att byta till James Wellbeloved.
Det ska vara ett av de absolut bästa och "renaste" fodren på marknaden, utan konstiga tillsatser och med rena köttprodukter. Det kostar lite mer men det är det absolut värt om det smakar gott och ger en bra hälsa.
Finns i en massa smaskiga smaker och Meeko får prova Duck and rice Junior.
Så nu håller vi på i en 10 dagars period att gå över till det nya.. Första dagen fick han 90% av det gamla och 10% av det nya, andra dagen 80% gamla och 20% nya osv.
Detta för att undvika magknip och diarré som annars kan inträffa vid ett för hastigt foderbyte..
Meeko själv verkar älska det nya fodret och föredrar det framför Nutra! Förhoppningsvis håller det i sig så det inte bara är nyhetens behag :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar