söndag 5 september 2010

Säker i bilen!

Så var äntligen bilen klar och extra säker för lilla Meeko :-))
Grindar är monterade och klara!
Dock inte ett verk a la matte..... Trots att jag anser mig som hyfsat händig så fick jag verkligen inse min begränsning när jag läste instruktionsmanualen och insåg att jag faktiskt inte skulle fixa detta själv....
Så jag ringde in det tunga artilleriet...!
A.k.a. min pappa och storebror :-)
Dem fixade det hur lätt som helst med borrmaskin, skifsnyckel, silikon och händiga händer hihi.
Min insats blev att hålla reda på Meeko som var med....i värsta busklass!
Grindarbetet blev gjort på brorsans jobb, i en verkstad....
Alla som satt sin fot i en verkstad kan väl vittna om att det ju inte är världens renaste ställe precis.... Framförallt inte golvet..... Behöver jag säga mer...?
Vi kom dit med en röd/vit aussie....
När jag åkte hem hade jag en röd/gråsvart aussie....FRÅN TOPP TILL TASS!! Jag skojar verkligen inte när jag säger att han inte hade en enda vit fläck kvar på sig!
Det blev raka vägen in i badkaret när vi kom hem för ett ofrivilligt aussie-bad!
Men nu är han vit och fin igen :-)

Så här fint blev det när allt var på plats!


Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar