måndag 20 september 2010

Oj va jag växer....!

Vet ni vad jag har upptäckt???
Jag har blivit större!!!
Faktiskt så pass stor så att jag nu kan hoppa upp med tassarna och kolla på både bord och diskbänk! För att inte tala om bokhyllan :-)
Men matte är så himla tråkig, hon flyttar ju alla sakerna längre och längre upp så jag inte når dem..... Varför undrar jag bara??? Jag vill ju kolla.....
Inte får jag hoppa upp så heller.... Varenda gång så puttar matte ner mig och säger nej.....
Fattar inte varför, finns ju en massa spännande att kolla på (och kanske äta också om jag bara kunnat...) uppe på diskbänken när matte lagar mat....
Och varför skulle jag inte själv kunna få förse mig med en bit äpple eller ett päron när matte har det på bordet? Dem är ju himla roliga, man kan spela boll med dem :-))
Ah, ibland är hon så tråkig min matte..... Konstiga idéer hon har ibland....


Kung på kudden :-)



2 kommentarer:

  1. haha ja Meeko din matte e inte så farlig, hon e bara mån om dig :D Din lilla buse.. Niklas tackar så mycket för alla pussar du gav honom idag!! Han tyckte också du var duktig som satte dig när jag sa sitt :D Duktigare valp får man leta efter :D

    SvaraRadera