onsdag 1 september 2010

Första skoldagen!

Igår var det dags, första skoldagen!
Var faktiskt riktigt roligt att gå i skolan :-)
Massor av skojiga lekkamrater och nya dofter att snusa på!
Fast lite hårt var det allt, under tiden vi hade lektion fick vi inte alls lov att busa med varandra... Som tur var så fick jag lov att busa med matte i alla fall och det är ju alltid kul :-)
20 stycken hundar är vi, uppdelade i 5 stycken grupper med två instruktörer per grupp. I mattes och min grupp har vi en boxer och två labbeblandisar. Dem är jättesnälla allihop :-)
Igår fick vi lära oss förbud; vi skulle gå runt skålar med godis i utan att vi fick lov att smaka... Matte sa och visade nej och när jag lät bli fick jag beröm och godis av matte :-)
Vi tränade även inkallning. Detta har ju matte och jag tränat själv ett bra tag så det kunde jag! Inte låter jag matte springa ifrån mig utan att komma till henne inte :-)
Sista saker vi skulle lära oss var att kunna leka och sen koppla av. Matte började busa med mig och plötsligt sa hon "nu räcker det" och tog upp mig i famnen så skulle jag slappna av.. Sen fick jag busa igen :-)
Dessutom fick vi hemläxa att träna varje dag på allt detta till nästa gång!
Inga problem :-)

Efter skolgång blev jag så trött så jag somnade
under gardinen :-)

2 kommentarer:

  1. hejsan
    Va kul att ni har börjat kurs. Allt var fullt i Ängelholm men jag har en grupp som jag har tränat i med Ozzi så jag kommer introducera Mini där. Duktig han är i alla fall din kille.
    Ha det gött
    kram Kikki o MIni

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja det är riktigt skoj att börja kurs med honom!
    Så himla kul att läsa er blogg också. Verkar som dem följs åt i utvecklingen, jättekul!
    Mini är ju också superduktig! :-)
    Lycka till med träning och allt =)
    Ha det fint.
    Kram från oss

    SvaraRadera