torsdag 2 september 2010

The name of the game!

Idag har matte och jag varit lediga hela dagen!
Vi har tränat och haft kul hela dagen, med paus för sovstunder såklart :-)
Jag har fått springa lös i området så har vi tränat på inkallning och "stanna". Matte visade ett nytt sätt hon vill jag ska göra vid inkallning... Jag ska gå runt henne och sätta mig ner vid hennes vänstra sida... Efter några gånger fattade jag att hon ville jag skulle sätta mig ner. Hon har ju så gott godis som jag gärna vill ha :-)

Lite bus har vi också hunnit med! Igår var vi i djuraffären och shoppade och matte köpte en ny leksak till mig som jag spanade in i affären :-) En mjukisgepard med en pipis inuti, den är jätterolig!! Mjuka djur med pipisar i är mina absoluta favvisar :-))

Dessutom köpte matte ett nytt spel till mig! Det har vi provat på idag minsann!

Eftersom det var första gången på det nya spelet tänkte sig matte
att vi skulle börja lite lätt så jag skulle förstå vad jag skulle göra...
Sätta i fyra klossar bara, så barnsligt av matte!! Hon förstod inte
att jag skulle fixa detta som en barnlek! Ta tag i klossen, skjuta den åt sidan
och sen lyfta upp den för att få godiset... Hur svårt var det liksom....?

Så hon klurade till det på den "svåraste" inställningen istället
och satte i alla klossarna + två bromsklossar...

Ja ni ser ju, jag fixade det också hur lätt som helst :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar