måndag 23 augusti 2010

Snuskiga hundägare!!

Varför, varför finns där hundägare som inte har vett nog att plocka upp bajs efter sin hund???!
Hur svårt är det egentligen? Ta med en påse och plocka upp för sjutton gubbar!
Fick en mindre angenäm upplevelse nu ikväll när jag och Meeko var ute...
Går på gräset och lallar på i vanlig takt och pratar lite med Meeko när jag plötsligt tittar ner och ser vad jag hoppas är lera på mina skor... Minnet från gårdagen slår mig plötsligt då jag kommer ihåg att vi passerat en megabajshög på gräset, och jag inser att jag inte har sån tur att det var lera i min sko.... *ööööörk!!!*
Och ja, just det, jag skrev i min sko... För jag hade flipflops på mig!!! Ni kan ju själv då fundera ut vart skiten hamnade!!!.....
Kan säga så mycket som att jag tassade in i duschen på mina hälar direkt vi kom hem och grundligt tvättade fötterna! *dubbelörk!*

Skärpning hundägare!

Må väl, förhoppningsvis utan bajs mellan tårna...!

2 kommentarer:

  1. Visst är det snuskigt. Vi bor ju som sagt för tillfället i lägenhet vid åpromenaden i ängelholm. O ibland undrar man ifall bajset bara ramlar ut i farten på hundarna när de är ute o går eftersom ägarna fullkomligt missar gigantiska högar mitt på vägen!!! Skitäckligt! O pinsamt för oss som är ordentliga.
    Annars, går det bra med killen ser jag, väger lite mer än Mini. Vägde henne idag hos vet när vi vacc, 7-7,2 kg pendlade vågen mellan. Känns som att de följer varandra fint. =)
    Hade varit kul att träffas ngn gång under hösten så de små liven kan busa lite med en jämlike. =)
    Ha det underbart så länge
    kramar Kikki o Mini m familia

    SvaraRadera
  2. Ja man undrar verkligen! Skamligt som sagt för oss som sköter oss...
    Ja, gud vad dem växer fort! :-) Såg din bild på Mini från stranden, hon har också fått långa ben hihi.
    Det tycker jag absolut vi får göra, tycker dem säkert är kul att få träffas och kunna busa loss :-)
    Ha det fint!
    Kram från oss

    SvaraRadera