lördag 28 augusti 2010

En härlig lördag

Idag har matte och jag haft en skön lördag.
Vi har mestadels hållt oss hemma och kopplat av, något jag tyckte var ganska skönt.. Jag behövde tydligen sova ut lite idag :-)
Fast nog har matte hittat på lite grejor idag allt...
Vi har tränat lite "sitt", "ligg", "stå" och "stanna" och jag börjar bli riktigt duktig på alltihop nu =)
Sen gömde matte en rulle med godis i vardagsrummet så fick jag leta upp den innan jag kunde äta det.... Lite klurigt var det allt....
Dessutom har vi tränat på det jag tycker allra minst om, att jag ska kunna vara ensam en stund.... Idag ville jag inte alls att matte skulle lämna mig... Hade helst velat gå med henne, men det fick jag inte... Som tur var så var hon bara borta 15 minuter :-)

Idag har matte även anmält oss till en valpkurs som börjar på tisdag... Vet inte riktigt vad jag tycker om det.... Gå i skolan, hmm...
Egentligen är vi medlemmar i Råådalens BK med eftersom dem inte kommit ut med någon kurs ännu så bestämde matte att vi ska ta valpkursen i alla fall i Svalöv för en väldigt duktig och känd instruktör som heter Maria Venhammar... Matte säger att det nog kommer bli kanonbra.
Får vi väl se om jag kan lära mig något och få lite nya kompisar :-)

Nu kallar fällen på mig och sen ska jag sova gott hela natten fram till imorgon bitti.
Tydligen ska vi gå på kalas hemma hos gammelmormor imorgon också... Undrar om jag får presenter???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar