måndag 2 augusti 2010

En händelserik dag...

Idag har det hänt mycket må ni tro...
Matte säger att vi har tränat idag... Jag fattar inte riktigt poängen med det än, men matte säger att jag kommer att göra det när jag blir stor...
Efter mat, lek och bus i förmiddags ställde hon till det ska jag säga... Började precis känna mig lite småtrött när matte helt plötsligt säger "jag kommer snart" öppnar dörren och går ut - UTAN MIG!!!??
Hon kom tillbaka efter bara en minut och då sa hon jag var jätteduktig som knappt sagt någonting, så då blev jag glad igen!

Sen gjorde vi något ganska roligt. Matte har ett litet hus i stora rummet som är till mig. Hon säger att jag ska få vara där inne ibland när vi ska börja jobba, och att vi skulle träna på att jag ska kunna trivas där inne... Amen hallå, det är väl inget konstigt med det heller...! Fast det va rätt skoj att träna med matte ändå för hon slängde in lite leksaker och sånt skojigt som jag fick gå in och hämta.

eftermiddage gjorde vi något som var mindre trevligt... Vi skulle åka bil... Har ju gjort det innan, men då satt jag i mattes knä och en farbror körde.. Idag skulle vi träna på att jag ska kunna åka själv, längst bak! Men matte där framme så att jag inte kommer åt henne! vet ni vad, jag var bara tvungen att protestera! Som tur var så åkte vi inte så långt och matte kom ju till mig när vi stannade...
Tydligen ska vi träna detta fler gånger, men jag vet inte riktigt om jag vill vara med....

Vi åkte bil till mattes jobb för att hälsa på mormor som jobbade... Där fanns fler människor där som gärna ville hälsa på mig och matte säger att det tydligen är nyttigt... Ja mig gör det inget, jag går gärna fram och hälsar på folk..
Men det var mycket nya saker idag och jag orkar inte hur mycket som helst, så jag somnade faktiskt jättegott en stund inne på jobbet...
Det kommer nog bli skoj att börja jobba där sen.. Matte säger att jag ska hjälpa till att ta hand om dem gamla människorna som bor där. Kan man säkert få bli klappad i massor :-)

Nu ska jag vila mig lite sen får vi se vad matte har i kikaren imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar