måndag 16 augusti 2010

Första dagen på jobbet!

Idag har jag jobbat för första gången i mitt liv!
Matte arbetar i ett hus där man tar hand om gamla människor och hon hade redan innan jag kom till henne bestämt med chefen att jag skulle få lov att vara med och jobba :-)
Just nu är mina arbetsuppgifter mest att bara vara med och umgås med dem gamla, låta dem klappa mig och muntra upp dem lite. Något jag klarade av galant idag :-)
Direkt vi kom upp på våningen så hittade jag en massa roliga människor att hälsa på! Några stycken satt vid bordet och när dem såg mig kallade dem på mig och blev jätteglada att se mig!
Matte sa att jag var jätteduktig och skötte mig exemplariskt :-)
Vi jobbade bara en kort kvällstur idag och det var lagom att börja med.

Matte hade med sig mitt lilla hus och lite lekisar och ben,
så jag fick vara inne i mitt hus när matte serverade maten...

Jag höll igång nästan hela tiden vi jobbade, men till slut
var jag bara tvungen att ta en liten paus och nanna en
snabbis på golvet :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar