tisdag 30 november 2010

En pigg vovve och en sjuk matte....

Jo, visst blev matte sjuk tyvärr...
Vaknade måndag morgon med ont i halsen, rinnande näsa och feber... Inte skoj alls... Så det var bara till att ringa och sjukanmäla sig..
Det är lätt överskattat att vara hemma och vara sjuk..... Efter bara två dagar (egentligen bara efter första dagen...) var jag redan otroligt trött på att vara hemma....
Bara sitta i soffan och glo på tv typ, och inte ett enda dugg intressant går det på tv under dagarna....
Som tur är har jag en liten energisk aussie-kille som kunde hålla mig lite sysselsatt :-)
Eftersom jag haft feber och därmed ganska slö, seg och ont i varenda muskel och led i kroppen så har det inte blivit så stora promenader de här dagarna utan mest minirundor i området...
Blev till att hitta på saker hemma sen istället... Här har gömts godis, tränats, tränat trix samt bus och mysstunder. Att matte skulle ligga på soffan med en filt över sig var inte att tala om....
Tydligen är det tabu att matte ska använda Meeko's filt som annars ligger till allmänt bruk i soffan, för varje gång jag försökte mig på att svepa in mig i den var här någon som for upp och genast tog tag i filten och drog den av mig......
Den ska tydligen ligga på golvet numera för allmänt Meeko-bruk :-))
Förutom all sysselsättning inomhus var det ju såklart tvunget att ha snöbollskrig också.... Matte fick bulta på sig så mycket kläder det bara gick från topp till tå, sen ut och kasta snöboll med vildingen :-)
Var bara tvungen att försöka fånga honom i snöbuset :-)

Vart tog snöbollen vägen?? Landa den inte här??

Om jag kör ner hela huvudet i snön så kanske jag hittar den.....

Hihihi, vilken min :-) Tror man tuggar snöboll här :-)

Min vackra snöbuse :-)

Kanske man kan spåra upp snöbollarna??

Men kasta snöbollen då matte! Jag är ju redo att anfalla!

Där!! Fick jag den?

Gott med snö!
Kolla in vilding-blicken hihi.

Äähhh, jag får snö i ögonen....!

Det är såå kul att springa i snön :-)

Efter snöbuset blev det lite mys i soffan :-)
Härligt med en liten vovve som håller en sällskap i soffan när man är sjuk :-)

Iiihh va det kliar...

Klarar du dig själv ett tag nu matte om jag hoppar ner??
Och så rör inte min filt!


Må väl!

3 kommentarer:

  1. Krya på dig!!
    Jag vet hur jobbigt det kan vara att vara sjuk samtidigt som man har en eller två galna aussies med lika mycket energi som vanligt, och som inte alls är med på slöa tempot. men perfekt tillfälle att träna honom i att idag och imorgon händer ingenting!!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej, jag vill gärna tipsa om en bra hundkläder och hundaccessoarer webbutik;) på qpuppies.se kan du hitta praktiska hundtillbehör och hundkläder för små hundar http://www.qpuppies.se

    SvaraRadera