söndag 28 november 2010

Veckans kurser...

Vi har ju helt glömt att skriva om våra kurser i veckan :-)
I tisdags var det valpkurs i Svalöv. Gissa om jag gjorde matte stolt då!
P.g.a busvädret som började komma då så hade vi lite annorlunda träning den kvällen. Först gick vi en runda i Svalöv centrum för att träna lite vardagslydnad, sen tillbaka på klubben fick matte släppa lös mig så körde vi först inkallning sen skulle jag gå lös sidan om matte runt hela planen med massor av andra vovvar springandes kors och tvärs. Jag vek inte av från mattes sida en enda gång! :-))
Sen gick vi in i klubbstugan och där skulle ALLA vi vovvar vara lösa och kunna hålla oss hos våra mattar/hussar. Fixade det också! Matte var jättestolt över mig sen :-))
Vi fick till och med beröm från instruktören :-)

Sen på torsdagen var det dags för fortsättningskursen i Råådalen.
Faktiskt för en gångs skull var jag smått ofokuserad då..... Det var ju maaaassor av snö på hela planen så jag ville gärna busa i snön istället hehe.
Fast jag lyckades koncentrera mig tillräckligt i alla fall så jag körde de flesta momenten bra och med fokus på matte hihi.
Vi körde det vi brukar träna på plus att vi gjorde en förstagångsövning till ställande under marsch. Så det är det nya vi försöker träna på här hemma nu med :-)

Det börjar tyvärr lida mot sitt slut på kurserna nu :-(
Vi har bara sista gången kvar på valpkursen, och tre gånger kvar på fortsättningskursen....
Kan undra om jag får nåt diplom :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar