fredag 19 november 2010

Att köra slut på en mormor :-)

Igår hade matte och hennes kollegor på våningen en bortadag från jobb med möte hela dagen på stadens hotell... Och där fick ju inte jag följa med, så mormor fick äran att sitta barnvakt :-)
Hon jobbade hela dagen så jag fick vara med på mormors våning igår istället.
Saknade allt min matte men för att roa mig så ägnade jag mig åt att köra slut på mormor istället hehe. Jag var jätteduktig hela dagen men stundtals hade jag lite hyss för mig för att sysselsätta mormor :-)
Mormor är jätterolig och det är superkul att få vara med henne, men jag börjar ju bli en stor kille nu och vill ju såklart gärna testa gränserna lite med henne... Det går ju inte med matte så då får man försäka hos nån annan hehe.
Mormor är ju van vid lugna små shelties så hon har ett och annat att lära sig om hur man hanterar en envis aussie hihi, men det gick ändå inte att göra som man ville med henne... Attans :-)
Dem boende på mormors våning älskar mig dem också. En tant var med hela dagen och ville vara runt mig :-)
När sen matte kom kl 16 blev jag jätteglad! Min älskade matte :-)

Vet inte riktigt vem som var tröttast efter dagen, jag eller mormor...
Jag somnade i alla fall direkt jag kom hem och sov i 3 timmar, men jag tror mormor var minst lika trött :-))
Tack för passningen mormor :-)

2 kommentarer:

  1. DET VAR ETT NÖJE LILLE MEEKO MEN DU ÄR ETT OTROLIGT ENERGIPAKET IBLAND OCH JAG ÄR INTE VAN VID HUNDPOJKAR SOM BESTÄMMER TAKTEN NÄR MAN PROMENERAR..MEN ÄLSKAR DIG MIN BUSE SNÄLL OCH GODHJÄRTAD SOM DU ÄR.

    SvaraRadera
  2. Hahahaha ja det kan vara tröttsamt att passa en busig aussie-valp!!! Hoppas mormor överlevde och vill göra om det =)

    Ses imorgon!

    SvaraRadera