lördag 13 november 2010

En härlig lördag

Matte och jag har haft en superhärlig lördag!
Jag har fått leka och busa, träna, gå promenader och så sova så klart hihi.
Dagens träningsprogram var lösträning igen. Det gick superbra!! Vet ni varför? Matte har äntligen funnit hemligheten med det hela, tack vare vårt Råådalsinstruktör Jocke.
Hemligheten heter FROLIC!!!!
Världens bästaste godis!!!! Det är såååå himla gott!
Jag gör absolut vad som helst för en Frolic :-))
Det funderade matte ut innan i veckan när vi var på fortsättningskursen och Jocke plockade fram sitt godis när vi provade agility.
Och nog funkade det alltid. Jag satt i stort sett som klister vid sidan av matte idag på träningen hehe.
När jag var lös tränade vi på sitt och ligg kvar, inkallning och så övar vi mycket på fotposition just nu. Framförallt att jag ska kunna flytta in min rumpa på egen hand :-)
Det går bättre och bättre!

Idag lyckades matte fånga mig på bild när jag visade upp
min otroliga simultanförmåga :-) Såhär spelar man tassboll
samtidigt som man går och piper med en lekis i munnen :-)

Den envisa bollen rullade in bakom mattes dumma
golvprydnader.... Det är SÅ äckligt att behöva ta bollen
därifrån! Jag vet inte hur jag ska kunna nå den...?!

Så här kanske??

Nähä.... Om jag kanske ska sträcka mig över istället då..?

Mattes älskling :-)

2 kommentarer:

  1. Frolic är bra grejer det, funkar i alla lägen. =)

    SvaraRadera
  2. Haha ja verkligen. Att jag inte tänkte på det innan hihi.

    SvaraRadera