fredag 19 november 2010

Första snön...

Så var det då dags...
Öppnade persiennen imorse och vad får man se... Det snöar!
Oj tänkte jag, ska bli spännande att se vad Meeko tycker om det här :-)
Jodå, lillkillen tyckte det var mycket spännande att komma ut i allt det vita på marken hihi. Var väldigt skojigt att skutta omkring och proväta det där kalla, vita på marken :-)
Nu kom det inte så mycket snö så att det låg så mycket på marken, men jag kan tänka mig att vi kommer att få ägna många timmar ute, sen när det väl lägger sig, på att kasta snöbollar :-))

Hmmm, vad är det här för något???

Strike a pose!!

Sen i eftermiddags tog vi oss en liten sväng bort till Rolf. Rolf var daghusse till min lilla sheltie Indy i många år och vi brukar fortfarande ses och ta en kopp kaffe ihop lite då och då. Nu har Rolf själv skaffat sig en liten vovve, en pekineserblandning på snart 4 månader. Idag var första gången han och Meeko skulle ses hemma hos Rolf. Det blev väldigt populärt :-)
Det busades och grejades så det stod härliga till hihi.
Tror Meeko längtar tills nästa gång han får träffa sin lilla lurviga minikompis :-)

Den här lilla trasselsudden blev Meeko's nya kompis :-)

Besvärligt med en sån liten kompis som kan krypa in
där en större Meeko inte kan komma åt hihi.

Kom och ta min leksak då...!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar