fredag 3 december 2010

Let's go shopping!

Både gårdagen och idag har spenderats i hundshoppingens tecken :-)
Framförallt med jakt efter ett täcke till Meeko nu när det är kallt och det blir sena kurskvällar några dagar i veckan och med det kalla bilfärder...
Var väldigt nyfiken på Hööks i Helsingborg så igår tog jag med mig mamma på en tur dit. Täcken hade dom, men inte i den storleken Meeko behövde :-( Men det blev lite annat smått och gott... Mamma fick köpt sina julklappar till Meeko, och själv fick jag äntligen fatt i Fyra Ess hundsalva som är outstanding för vovvetassar nu i allt jäkla saltskit som sprids ut överallt.... Kladdigt som tusan men tassarna blir så mjuka och fina av den :-)
Sen fick jag dessutom äntligen tag i ett fint brukskoppel i läder (brunt såklart så det matchar busen hihi) plus ett ben och ett par leksaker...
Efter Hööks blev det till att hämta upp busen hemma för att sen köra till mormor och dricka kaffe och hälsa på henne :-)
En mycket trevlig dag :-)
Jakten på täcke fick fortsätta idag, då i den lokala butiken Hundshoppen.
Dit fick såklart Meeko följa med.. Rätt ska vara rätt, var ju honom jag skulle shoppa till :-))
Det blev fullträff, för Tessan hade täcken till pågen :-)
Tyvärr hade hon inte den storleken vi skulle ha hemma, fanns bara i rött och jag ville hellre ha svart till honom så nästa vecka lär det anlända, fiint!
Gjorde faktiskt valet att ta ett värmetäcke från Hurtta, med gott om plats över att växa i.
Får köpa ett regntäcke till honom sen i vår också, ville trots allt hellre han ska kunna hålla sig riktigt varm och go efter träningspassen nu i vinter när han ska sitta i en snorkall bil hem.
Förutom täcket blev det ett par julklappar till honom och så fick han en egen dogtag i form av ett hundben med sitt namn och mitt telenummer på som han nu har i halsbandet :-)
Nu så är dessutom matte frisk igen, förutom en stopp näsa, så imorgon bär det av till jobb igen. Får vi se om dom har saknat oss där hihi.

Gullig bild på Meeko och hans två mormödrar ;-)

Nog har han växt liiite min buse..
Överst 12 veckor, understa snart 6 månader :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar