lördag 25 december 2010

My first christmas!

Så har jag då fått vara med om min allra första julafton!
Och gissa om jag tyckte det var kul!!!! :-)
Efter vi jobbat tittade vi på Kalle Anka hemma, matte sa att det tydligen är tradition...
Tyckte inte det var nåt sådär speciellt, förutom Pluto då kanske, så jag passade på att ligga och vila lite :-)
Efter Kalle packade matte alla väskor och påsar vi skulle ha med oss sen gav vi oss iväg ut till morfar på landet...
Matte tyckte inte det var så jättekul att köra eftersom det var mörkt och jättehalt på vägarna så vi skulle sova över hemma hos morfar!! Jippi!
Innan vi körde mot landet stannade vi till hos mormor för att hämta med oss lite julklappar till mig och matte och så mattes bror och hans familj.
När vi väl kom ut till morfar så ringde mormor..... Hon hade gett matte FEL påsar med julklappar! Istället för att få mina och mattes med oss hade vi fått med oss gammelmormors och gummimorfar Tommys.....
Så jag och matte har fått öppna julklappar idag också :-)))

Vi hade jätteskoj hos morfar! Först skulle det ätas... Jag fick en liten köttbulle i ett märgben när dem andra satt och åt, sen busade jag med allihop :-)
Senare var det dags för JULKLAPPAR!
Tog lite tid innan jag fick nån av mina så jag ville gärna hjälpa till under tiden och dra upp klappar ur påsarna hihi.
Efter julklappsöppning, gröt och mys var klockan mycket och till slut var det bara jag, matte och morfar kvar hemma och dags att lägga sig och sova.
Matte hade tagit med sig en av mina fällar och minsann om inte matte också skulle sova på golvet!? Hon blåste upp en konstig madrass och kröp sen ner i en konstig säck ovanpå madrassen.... Kul var det i alla fall, att få ha matte på golvet :-)
Var riktigt mysigt, vi låg inne i vardagsrummet framför brasan som sprakade :-)
Imorse kunde jag bara lägga mig uppe vid mattes huvud och pussa henne lite så hon vaknade när jag tyckte det var dags för kisserunda.
Sen åt vi frukost med morfar samt en massa BUS hehe.
Var jättekul med julafton, men idag när vi kom hem så var jag trött! Sov jättegott hela eftermiddagen hihi. Var till och med så trött så jag faktiskt inte orkade öppna mina julklappar från mormor då...! Dem fick jag öppna sen när jag vaknat igen :-)

Min första julklapp! Tog inte så värst lång tid för mig att riva upp packetet :-)
Ett gott ben blev resultatet :-)

Julklapp nummer två var lite större och lite besvärligare att öppna!
Lyckades först få upp kartongen i kanterna och då såg jag nåt lurvigt
inuti, då blev jag helt till mig och grymtade jäklar i det hihi.
Matte hade ju köpt ett jättefint mjukisdjur till mig! Det lekte jag med resten av kvällen :-)

Juldagsmorgon och massa bus i tassarna!
Lyckades till och med krypa in bakom julgranen hihi.
Morfar var glad att jag inte välte den när jag kröp ut igen hehe.

Juldagen och ny julklappsöppning :-))
I första klappen låg en leksak till!! En rolig anka från mormor :-)

Min sista klapp var ett till gott ben!
Mums!

Både matte och jag hade en jättemysig julafton! Tack till morfar för en trevlig kväll och för att vi fick sova över :-)
Och tack till matte och mormor för mina fina julklappar!!

2 kommentarer:

  1. Jättefin blogg, och Meeko är minst lika fin han ^^ Gott nytt år på er, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Elin :-)
    Gott nytt år till dig oxå!
    Kram från oss

    SvaraRadera