tisdag 21 december 2010

Buuu!?

Tydligen hade Meeko en inte alltför trevlig upplevelse på jobb nu ikväll....
Jag skulle faktiskt starkt gissa på att han fick se ett spöke ikväll!..
Jag är en sån person som tror på spöken och andar och eftersom jag jobbar på ett äldreboende så är jag övertygad om att vi har spöken hos oss där...
Man kan bl.a. höra stolar som flyttas runt om nätterna på tomma våningar, cd-spelare som går igång av sig själv, larm som sätter igång att larma i tomma lägenheter osv....
Nåväl, följande utspelade sig ikväll på jobb....
Meeko låg lugnt och fint och tuggade på ett ben, alla våra boende låg inne på sina rum och sov förutom en dam som satt ute hos oss i dagrummet och tittade på tv... Hennes dörr till lägenheten stod lite på glänt...
Helt plötsligt rusar Meeko upp, reser ragg, drar svansen mellan benen och börjar skälla så in i bänken och tittar in mot korridoren där damens dörr står på glänt....
Jag fattar ingenting, kollar in i korridoren och ser där står en rullstol vilken jag trodde helt plötsligt blivit farlig.... Så jag går in i korridoren med Meeko bakom hälarna och ställer mig vid rullstolen.... Men han struntade fullständigt i den och tassade försiktigt vidare mot den öppna lägenheten, fortfarande med ögonen bak, svansen gömd och muffandes....
Jag gick närmre lägenheten och där tog det stopp! Meeko ville inte gå en centimeter närmre rummet....!
När sen min kollega följde med damen in i sin lägenhet vågade sig Meeko efter och följde med in på rummet.. Så fort han kom in där satte han igång med nosen upp i vädret att gå igenom hela lägenheten och kolla runt...
Sen var han nöjd.....

Enda jag kan komma på är att någon eller något har visat sig i dörröppningen för Meeko... Dem säger ju att djur ser sånt som inte vi människor alltid kan se så....
Jag anser ju Meeko som en väldigt trygg och modig kille och har aldrig sett honom reagera såhär för någonting...
Ni får dra era egna slutsatser och gissningar, men själv är jag övertygad om att vi hade påhälsning av någon gammal boende som gått bort...
Nu hoppas jag bara att Meeko inte tog med spöket hem :-)

Må väl!

3 kommentarer:

  1. Spännande... eller läskigt. =) E precis som dig o tror definitivt att det finns mer än oss i denna världen. Ändå lite läskigt när de markerar på det viset. Man kan ju inte låta bli att fundera på exakt vad han sett egentligen.. :-)

    God Jul o kramar från oss
    Kikki o dogs

    SvaraRadera
  2. Exakt! Vet inte om det va mer spännande eller läskigt :-)
    Men som du säger, skulle vilja veta vad han såg exakt :-)

    God Jul till er oxå!
    Kramar från oss

    SvaraRadera