fredag 10 december 2010

På kurs med snöfnatt.....

Så var då första kursen avslutad!
I tisdags var sista gången för valpkursen i Svalöv och jag fick mitt allra första diplom :-)
Det var faktiskt intensiv träning nästan hela kvällen där instruktörerna verkligen satte press på oss hihi. Vi skulle vara lösa hela tiden och fick köra massor av övningar under störning, både inkallning, ligg kvar m.m.
Skötte mig fint nääästan hela tiden, fick lite snöfnatt några gånger då jag stack en sväng för att leka i snön och lite för att leka med några vovvepolare hehe.
Men matte säger trots allt att det börjar bli lite ordning på mig och det sprall som är kvar ska få lov att vara kvar ett tag till... Jag är ju trots allt bara en liten fnattig valpis och barn måste ju få lov att vara barn :-p

Sen i onsdags var det kurs i Råådalen! Var näst sista gången där.... Avslutning på den också nu på tisdag.... Ska faktiskt bli tråkigt för jag älskar den kursen och mina vovvekompisar där... Har t.o.m. lärt känna vovvarna och deras hussar/mattar så väl där att det börjar spritta i vallningsbenen på mig, hade gärna velat sticka och valla in folket så fort de går ifrån sina vovvarinkallningen hehe.
Om jag får säga det själv så har jag blivit väldigt duktig på den tiden vi gått våra kurser :-) Inkallning fixar jag galant, spelar ingen roll om nån annan vovve ska kallas in samtidigt heller, jag springer direkt till matte och vet precis nu att jag ska in på hennes vänstra sida och sätta mig :-)
Nåt annat jag upptäckt att jag faktiskt kan nu är att hoppa :-)) Kan hoppa över hinder och allt möjligt nu hihi. Dessutom förvånade jag både mig själv och matte häromdagen när jag hoppade in i bilen hela på egen hand! Tänk vad jag kan :-))

Nu så har jag och matte jobbat klart för den här veckan, så nu ska vi njuta av helgen!
Börjar nog förstå principen med klicker nu så imorgon tänkte matte testa mig lite med träning baserat på det. Ska bli spännande!
Nu ska vi snart hämta upp mormor så ska hon komma hit till oss ikväll och kolla på Idol och ha myskväll!

Bjussar på några sköna bilder matte tog på mig igår!
Jag gillar att nanna med mina gosedjur som kudde hihi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar