tisdag 14 december 2010

En kall kväll....

För matte i alla fall :-))
Ikväll har vi haft avslutning på fortsättningskursen i Råådalen också....
Det var riktigt kallt för matte...
Men knappast för mig hihi. Tidigare idag var matte och jag iväg och hämtade hem mitt nya fina täcke som äntligen kommit! Så det blev invigning av det ikväll när vi åkte till och från kursen!
Så nu slipper jag sitta kall i bilen när vi kör till och från våra träningar :-))
Om jag får säga det själv så ser jag riktigt stilig ut i mitt täcke :-)



Annars skötte jag mig väl sådär ikväll hehe.... Var lite smått bångstyrig och extra spattig ikväll, men det var väl inte så konstigt... Matte och jag har ju jobbat natt och eftersom jag är så pass duktig så jag vilar typ hela natten vi jobbar plus att jag mer än gärna lägger mig och sover samtidigt om matte när vi kommer hem, så hade jag ju såklart lite extra energi i mig ikväll :-p
Men trots att jag va lite flippig ikväll tyckte ändå matte jag var ganska duktig... Såhär sista gången körde vi inkallning 4 hundar samtidigt och jag kom direkt till matte! Fast när jag var nästan framme kom 3 av de andra vovvarna och ville leka så jag tog ett ärevarv ihop med dem, men när matte kallade igen så rusade jag direkt till henne och satte mig :-))
Det fick vi beröm för hihi.
Efter träningen bjöd Jocke alla mattar och hussar på kaffe och tårta och alla vi vovvar fick varsen Dentastix och ett skoben! *mums*
Lite tråkigt att Råådalskursen är slut nu... Älskar att åka dit! Så fort vi kör in på parkeringen vet jag vad som vankas och börjar pipa i bilen :-)
Nu blir det nog inte utekurs igen förrän i slutet på mars när Jocke ska hålla nästa kurs för oss, lydnadsklass 1 kurs :-)

, nu ska jag och matte lägga oss och nanna gott, så får vi se vad vi hittar på imorgon :-)

4 kommentarer:

  1. VILKEN STILIG KILLE DU ÄR I DITT NYA TÄCKE. OCH VISST FÅR MAN BUSA LITE. MATTE FÅR JU MÄRKA IBLAND ATT DU FAKTISKT ÄR EN AUSSIE!!!! OCH DÅ ÄR MAN JU LITE GALEN IBLAND HAHA.
    MORMORS ÄLSKLING ÄR DU!!!!

    SvaraRadera
  2. Ibland? Men mormor, jag är ju ALLTID galen hihi ;-) Men ALLTID underbar! :-)
    Puss på dig mormor :-)

    SvaraRadera
  3. tjuuuuusig han är i sitt nya fina täcke. Visst är det härligt när de slipper frysa. :-)
    kul att han är så duktig på kursen. Undrar hur Mini hade varit, förmodligen en riktig ligist... hehehe
    Ha det underbart

    kramar Kikki mit dogs

    SvaraRadera
  4. Hihi ja, han verkar faktiskt digga sitt täcke nu :-) Känns gött att han kan ha nåt varmt på sig nu om det blir kalla bilturer... Eller mer snöstorm *huh*
    Hahaha jo liiite ligistvarning har det vart på honom lite då och då hihi. Är så otroligt kul att träna med honom, oavsett om det är lydnad eller trix, han lär sig supersnabbt och han älskar det! :-)

    Ha det så underbart i snöön! :-)
    Kramar från oss!

    SvaraRadera