lördag 11 december 2010

One fine day...

Har haft en underbar lördag idag!
Trots töandet som hänt under dagen.... Måste erkänna att jag de senaste dagarna känt mig liiite lite trött på snön, men idag när vi kom ut och jag fick se allt gräset igen, allt slask och inga snökullar så saknar jag faktiskt snön trots allt.... Fasen så mycket roligare att gå i snö än slask... Dessutom får man med sig en betydligt renare hund in när det ligger snö på marken :-)
Meeko och jag har hållt igång hela dagen i stort sett... Strax efter elva i förmiddags hämtade vi upp mamma och körde ut på landet till brorsan och hans familj för att hälsa på och fika lite.
Meeko stortrivdes med att få hälsa på lilla Liam (min brorson på 2 mån) och få pussa på honom och försöka sig på att sno åt sig hans leksaker för att busa med dem hihi.
Blev en lång förmiddag/eftermiddag utan sömn för plutten, går ju inte att sova när man är borta hihi, så när vi kom hem sov lilla busen i 4 timmar :-)
Lite lugn egentid för mattehihi.

Efter lilla trollet vaknat till liv igen så blev det lite träning för att stilla hjärnmuskulaturen :-)
Kan gladeligen säga att Meeko nu förstått principen med klicker! Påbörjade vår klickerträning ikväll med lite små trix och oboy va han fattade snabbt!
Tänkte mig bl.a. lära honom "trampa" dvs att han ska trampa med tassen på en platta (här hemma kör vi med en musmatta). Den tänkta meningen med detta är att han så småningom ska kunna koppla det till flyball som vi fått prova på på fortsättningskursen.
Efter fem minuter med klickern fattade han vad han skulle göra och jag kunde börja lägga in kommandot "trampa". Känns som att efter en träningsomgång till så lär han kunna det utan vidare :-)

Imorgon ska vi bara vara och har absolut ingenting planerat, nåt som känns mycket skönt faktiskt! Ska bara ägna oss åt bus, mys och lite rolig träning :-))

Tänkte avsluta med att visa ett par bilder på Meeko's störtsköna bilstil :-)
Lite då och då tröttnar han väl på att sitta och kolla ut på sidorna och genom bakrutan när vi åker bil, så då hoppar han upp på sidan för att kolla lite framåt hihi.



Må väl!

5 kommentarer:

  1. hejsan
    Va härlig stil han har !!! Va beställde du för storlek på täcket till honom? Provade nämligen Ozzis 55 på Mini o insåg att det passar henne alldeles ypperligt. Överväger att prova en strl större till Tossen... Har visserligen bara tänkt ha ett regntäcke till Mini, hon verkar vara rustad med betydligt mer päls än Ozzi som totalt saknar underull så det blir lite småkyligt för honom nu på vintern.
    Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle sätta ett täcke på min hund... hehehe

    ha det gött i kylan

    kramar från norra skåne... ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Haha ja störtskön :-) Försöker aldrig hoppa över utan han ska liksom bara stå där och kolla fram hihi. Han är en liten tokstolle :-))
    Jag har för mig att jag beställde storlek 55 till honom... Och då var där gott mått för honom att växa till sig lite också..
    Hihi nä samma här, men kände ändå att det nog kunde vara en ganska bra idé trots Meeko har fin päls.. Nu när det är så kallt och vi har en del tid i bilen till och från kurser under kalla kvällar... Inbillar mig iaf att det är bättre för muskulatur mm om dem slipper sitta kall i bilen tex :-)

    Hoppas allt är bra med er såhär i kylan och juletider :-)
    Kramar från oss!

    SvaraRadera
  3. :-) Ja absolut, så slipper de frysa i bilen. Kanske måste köpa ett värmetäcke till Mini med.... Bestämde mig i alla fall för att iom att köpa regntäcket till henne oxå nu. Ozzi är rätt så lång i ryggen så det kan nog bli lagom med en strl större till den mannen. Allt e annars rätt ok här, jag har dragit på mig ngn virus igen...typiskt, var ute o sprang iveckan o gick en ordentlig tur, Det tålde jag tydligen inte.... SUCK.
    Ha en jättebra kväll

    kramar från oss norrlänningar... ;-)

    SvaraRadera
  4. Han är så söööööt hihi!!!!

    SvaraRadera