måndag 27 december 2010

Årets värsta vecka.....

Då var den här igen, årets absolut värsta vecka för många hundägare...
Jag tänker såklart på det jäkla skitet som kallas smällare och raketer!
Och alla jäklar som inte klarar av att hålla fingrarna i styr och inte smälla en massa förrän tidigast nyårsafton!
Alltid samma, varje år...
Minst en vecka innan nyår ska det börjas...
Och alla idioter som tycks "roa" sig med att kasta smällare efter folk, och än värre, våra stackars djur!
HÄNSYN och helt vanligt jäkla FOLKVETT borde dessa människor få lära sig! Och var finns denna vett i ungarnas föräldrar som ju borde lära sina ungar att inte kasta smällare efter folk och djur? Borde fan bankas in i skallen på dem...
Har tränat Meeko med ljud-cd med smällare och raketer bl.a. och tack och lov så bekommer det inte honom, ÄN vill säga...
Men jag vet av egen erfarenhet tyvärr att det räcker med en idiot som kastar en smällare efter en hund att sen är det kört... Efter det har man en jätterädd och nervös hund så fort det smäller och det är inte kul. Man lider med dem.
Är nervös varje gång vi ska ut och gå promenader nu och varje gång hoppas jag att vi inte ska stöta ihop med ungar som smäller.
Förhoppningsvis är vägarna körbara på fredag så vi kan köra ut till skogen efter jobb och gå en rejäl runda då, för sen på kvällen blir det bara minirundor i förhoppning om att undvika alla smällare...
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen hundägare ska bli utsatt för något djävulsdåd denna veckan!

Må väl!

4 kommentarer: