fredag 17 december 2010

Chockartad överraskning...

Tänk va härligt det är när våra små fyrbenta vänner överraskar oss.
Igår var jag tvungen att gå på utbildning mellan kl 8-16 med en timmes lunch tack och lov, mamma skulle på en annan utbildning så hon kunde inte agera barnvakt så Meeko fick hålla sig hemma under dagen...
Han är jätteduktig på att vara ensam men tack vare att han får vara med på jobb så är han ju bara själv hemma om jag ska handla, träna eller nåt annat..
Det här var första gången han skulle vara ensam 4 timmar, matte kommer hem en snabb sväng och sen ensam direkt igen i 3 timmar...
Kan säga att jag var smått nervös!
Inte för Meeko precis, snarare över hur lägenheten skulle klara en dag med Meeko hihi ;-)
Busungen är ju ganska duktig på att hitta saker att sysselsätta sig med :-)
Kan säga att jag faktiskt var lite nervös redan kvällen innan och på torsdagsmorgonen försökte jag eliminera allt som kunde tänkas vara spännande att tugga på i en aussies ögon hehe...
Gardinerna lades upp i fönsterkarmen, kuddar flyttades till vardagsrummet som skulle vara stängt, sladdar plockades bort, skorna upp på hatthyllan......
Enda jag tyvärr inte kunde göra nåt åt var posten! Den visste jag skulle komma på eftermiddagen så det var bara att korsa fingrarna....
Gick upp extra tidigt på morgonen för att hinna gå en lagom lång runda med gossen och hinna med lite hjärngymnastik... Som jag anade så hade han vart jätteduktig och sovit hela förmiddagen när jag kom hem på lunchen, men det var mer eftermiddagen jag var nervös över... Då skulle han ju va utvilad och på G.....
Blev en snabb kissrunda på lunchen sen blev det mest krut lagt på träning och hjärngympa resten av tiden....
Under eftermiddagen va jag nog i sinnet inte mer närvarande på utbildningen än till 70% max.....
Det var en skakis matte som cyklade hem i megahast kl 16 och undrade vad för syn hon skulle mötas av......
Tydligen hade Meeko bestämt sig för att chocka brallorna av matte och visa hur duktig man kan vara för han hade inte rört ett enda dugg! :-)
Ja, förutom lite post då hihi. Hade kommit två oviktiga brev (båda uppslitna och halvtuggade) och ett julkort (helt orört!).
Underbart när dem chockar en så positivt hihi.
Min härliga, duktiga lilla unge :-))

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar