fredag 29 april 2011

Billig flytthjälp erbjudes...

Om det är någon som ska till att flytta så har jag en utmärkt flytthjälp att erbjuda......
Dessutom jobbar han för en billig peng, lite mat, godis, vatten och lite lek emellanåt så är han nöjd :-)
För det är minsann inte bara matte som packar, städar och jobbar här hemma nu, Meeko han har fullt upp han också hihi.

Är det någon som har flyttat med en aussie i huset...??
För er som inte har det kan jag informera om att det inte är det absolut lättaste att få saker gjorda effektivt hihi.
För Meeko är en liten alltiallo som ska "hjälpa till" med precis allt!
Och med hjälpa till menar jag exempelvis: sno disktrasan när man torkar av saker, ha huvudet nere i flyttlådorna när man packar, springa runt benen på matte när hon bär tunga lådor, jaga dammsugarslangen, leka med sakerna som ska packas ner i lådor, gömma sina tuggben så långt in i flyttröran som möjligt, öppna sopsäckarna och plocka upp saker som egentligen ska slängas.......
Han är fenomenal min lilla flytthjälp :-)

Så finns det någon som känner att det faktiskt inte är tillräckligt bökigt att flytta utan vill ha en till liten utmaning mitt i allt så står Meeko till förfogande ;-)

Imorgon smäller det i alla fall, då går flyttlasset av stapeln och jag kan inte i ord uttrycka hur skönt det ska bli att få bli klar med allt detta!... Jag längtar till imorgonkväll när jag bara har EN lägenhet att vistas i!....
Sen tänker jag inte flytta på många, många år!

Må väl!

4 kommentarer:

  1. Ha ha, den där sista meningen har man sagt mer än en gång... fast det blir ju lite roligare med en så duktig assistent. Ska Meeko flyttstäda oxå...?

    SvaraRadera
  2. Ja visst har jag en duktig liten assistent :-)
    Hihi jajamensan, han har redan hunnit hjälpa min mamma med städningen oxå ;-) Meeko tyckte det va kul, men min mamma tyckte det tog lite längre tid att städa när Meeko hjälpte till :-)

    SvaraRadera
  3. hihi... hjälpsamma hundar är väl myyyysigt. :-)
    HOppas ni kommer att trivas alldeles underbart i nya lägenheten. Ser jättefint ut.

    Krmar fr Ängelholm

    SvaraRadera
  4. Hahahah! Duktiga Meeko som hjälper matte med allt jobb :)

    SvaraRadera