torsdag 21 april 2011

Dubbelkurs!

Denna veckan har jag och matte kört dubbla kurser igen :-)
I tisdags var vi på tävlingslydnadskurs i Svalöv. Blev en superhärlig kväll, varmt och gott och ljust hela kvällen tills vi körde hem :-)
Vi körde lite repetition till en början, vilket för oss innebar träning på linförighet, ställande och läggande under marsch samt apportering!
Linförigheten rör sig stabilt framåt :-) Jag har faktiskt blivit jätteduktig på att följa matte när hon säger "fot" och när hon stannar doppar jag ner rumpan i ett sitt fortare än kvickt :-)
Vi kör fortfarande utan svängar när vi går, så snart är det dags att jag får lära mig hänga med i svängarna också hihi.
Både ställandet och läggandet under marsch går också fint. Just nu lägger vi krutet i snabba ställande/läggande och inte i att jag ska kunna stanna kvar i positionen, men jag har blivit så pass duktig i att fatta vad jag ska göra så nu ska vi börja köra "kvar i position" också :-)
Det är sååå kul att träna detta :-))
Apporteringen däremot är lite svårare.... Jag har fattat att jag ska öppna munnen och greppa om apporten, men sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra.... Men vi övar vidare hihi.
Det nya momentet för denna gången var hopp över hinder.
Inga problem för min del, har ju fått testa på det tidigare på fortsättningskursen i Råå...
Det jag och matte måste träna på är att jag ska kunna sitta kvar framför hopphindret när matte går iväg..... När matte ställt sig på andra sidan vill jag gäran på eget initiativ sätta fart och hoppa över, innan matte säger nåt hehe....
Vi hade en rolig kväll och både jag och matte var så nöjda så när vi körde hem :-)

Igår var det sen dags för GK1-kursen i Råå!
Även här körde vi linförighet och ställande under marsch. Gick lika bra som kvällen innan så matte var stolt hihi.
Sen körde vi lite inkallning! Jag kom hur snabbt och fint som helst TROTS att där var en agilitykurs rätt framför nosen på mig som dessutom innehöll en liten Clemmie :-)
Men är man morsgris så är man så när matte går iväg sådär måste jag ju ha koll på henne!!

Två kvällar på raken och jag var superduktig båda kvällarna!
Fick massa beröm av matte resten av kvällarna :-))
Just nu är vi mitt uppe i vår flytt så det lär bara bli små korta träningspass tills vi landat på riktigt i vår nya lya :-)

1 kommentar: