onsdag 6 april 2011

Ännu en härlig kurskväll!

Så har det varit kursdags igen :-)
GK1:an i Råådalen för att vara exakt.
På programmet stod bl.a. linförighet och platsliggning!
Förutom det körde vi såklart även sicksack-övningen.
Känner mig mäkta imponerad av min duktiga lilla gosse, han var superduktig hela kvällen! Förutom under fikat när han ville flippa loss med sin aussiepolare Buddy när matte drack kaffe haha... Tråkig matte som inte lät Meeko göra som han ville hihi.
Dem gånger vi körde sicksack skötte han sig i alla fall kanon! Hela tiden vi stod stilla fokuserade han på mig och när vi gick vårt varv i ringen gick han som en klocka och stirrade upp på matte konstant!! SÅÅÅ stolt :-))
Känns verkligen som vi gör stora framsteg (även om dem egentligen är små, men who cares hihi) i det här med att håla sig lugn runt andra hundar och inte bry sig så mycket :-)
Även linförigheten gick fint. Att komma in i fotposition kan han fint nu och även själva gåendet börjar ta sig nu. För det mesta håller han sig kvar vid min sida så det känns kanon.
Om jag nu måste vara petig så kanske han möjligen ska komma lite närmre in till mitt ben, men det är väl en smaksak kanske...?
Även platsliggningen börjar kännas okej. Vi ska träna in ett lite rakare läggande bara och så småningom försöka avancera i hur långt matte kan gå ifrån... Eftersom jag inte litar på busen till hundra ännu så kör vi fortfarande med koppel på, dock har jag börjat släppa kopplet så det ligger på marken nu... Känner att jag ändå vill ha en liten livlina kvar att kunna trampa på om ifall trollungen får för sig att resa på sig och vilja dra iväg :-)

Ännu en underbar kurskväll och en härligt nöjd och glad matte och Meeko som körde hem :-)
Imorgon ska vi fira hihi. Men först ska vi jobba lite fram till kl 14 :-) Ha en härlig kväll alla!

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar