lördag 9 april 2011

Mat-trams

För tillfället är Meeko inne i en väldigt tråkig period..... Han vill inte riktigt äta sin mat :-(
Framförallt inte på morgonen/förmiddagen...
Godis går bra och även hans MiniJacks, även dessa från James Wellbeloved, något jag tycker är skumt för MiniJacksen är typ exakt samma som fodret med den lilla skillnaden att dem är lite större och formade som ben.... Men dem är tydligen fortfarande smaskens....
Jag skulle väl tro att det här mat-tamset har att göra med könsmognaden, men jag blir ändå lite nojjig...
Allt tråkigt jag fick gå igenom med min sheltie Indy under hans sista år sitter fortfarande kvar lite i skallen... Det var ett jäkla sjå med hans ätande och att försöka få i honom mat då och jag fick se honom tappa mer och mer i vikt...
Nu tror jag ju inte det är nåt fel på Meeko, men såna gamla hemskheter sätter ändå sina spår tyvärr :-(
Tycker det är jättesvårt hur man ska göra också, man ska ju inte pjoska för mycket heller när dem inte vill äta, men samtidigt så växer han ju fortfarande och han behöver ju sin ranson mat per dag...
Jag hoppas att det bara är nåt tillfälligt så han kan börja kasta sig över maten snart igen... :-)

Ikväll ska matte minsann ut på party, en kompis som fyller 30 och ska ha tema 80-tals fest hihi
Så snälla mormor Gun ska komma hit och passa min lilla busunge åt mig :-)
Tack tack mamma :-)

Nu så ska vi knalla upp till mormor Elsa och bjuda henne på lite tårta!
Ha en underbar helg alla i det härliga vårvädret :-)

Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar