måndag 18 april 2011

Yes, we're alive :-)

Äntligen är man tillbaka i datorvärlden igen...!
Fick datortrubbel IGEN i onsdags, skitdatorn la av igen!
Syrran på jobb ska ta hem den ännu en gång och se om han hittar vad sjutton det är som är fel på den....
Förhoppningsvis går den att laga så den blir frisk igen, men man vet ju aldrig...
Och nu när min utbildning kört igång på allvar med allt vad det innebär så är jag väldigt datorberoende eftersom jag ska kunna sitta på onlineföreläsningar, ta emot viktiga mail och kunna föra journaler osv, så vågar jag inte lita på den stationära datorn...
Så idag blev det ett snabbt besök på netonnet och inhandlande av en ny dator, just in case :-)
Det blev en väldigt stilig laptop :-)
Kändes som det var lika bra att investera i en laptop nu med tanke på att jag ju förmodligen lär ha användning av den i nya jobbet också :-) Ganska bra att ha en bärbar man kan ta med sig på kundbesök och kunna skriva in journaler direkt :-)

Så typiskt att datorn la av förra veckan, hade ju massor av kuligt att blogga om....!
Så det får komma in nu i efterhand istället :-)
Men nu ikväll är jag ganska slut i bollen och har en tidig och fulltecknad dag imorgon med jobb, inhandling av färg och tapeter till nya lyan och kurs på kvällen, så ska försöka sätta mig efter kursen imorgon och blogga lite om veckan som gått :-)


Även Meeko blev glad när jag kom hem med min dator....
Tydligen hade jag köpt med mig en kulig leksak även till honom....
En papperspåse från netonnet kan man uppenbarligen ha väldigt skoj med :-)


Må väl!

1 kommentar:

  1. Det är underbart med en laptop det kommer du komma underfund med!! Sen vill du inte se åt den gamla datorn hehe. OM den nu vaknar till liv igen!

    Åh vad söt han är lille Meeko!!! Ja såklart man kan ha roligt med en papperkasse!! Man kan ha roligt med många enkla saker- ibland gör vi det så krångligt med alla leksaker vi köper...när det finns lika roliga saker på nära håll!!!!

    Kram från oss

    SvaraRadera