lördag 23 april 2011

Fixardag

Hela dagen igår ägnade vi i den nya lägenheten!
Min snälla pappa hjälpte mig precis hela dagen :-)
Efter att ha fyllt halva lägenheten med slipdamm från de gamla tapeterna kunde vi äntligen sätta igång!
Det som skulle göras var att fixa upp en fondvägg i vardagsrummet, och i sovrummet skulle en vägg målas och resten tapetseras....
Jag målade och pappa tapetserade :-)
Vi jobbade på i stort sett hela tiden förutom en liten fikapaus i solen på min nya gigantiska balkong :-)
Fondväggen blev färdig och den blev sååå fin :-)
Sovrummet lyckades bli färdigmålat men vi hann bara precis börja lite med tapetseringen.
När klockan närmade sig halv nio på kvällen avslutade vi för dagen, trötta i både ben och ryggar :-)
Men snyggt blir det!! :-)

Meeko var jätteduktig hela dagen! Fast han tyckte nog det var lite onödigt att vi satte upp galler till sovrummet och vardagsrummet..... Han hade nog gärna velat springa omkring i både målarfärg och tapetklister hihi. Men matte gillar hans nuvarande röda färg och ville inte ha en vovve i hallonfärg :-)
Sen fick han komma ut lite på promenad i den nya omgivningen, nåt han tyckte var väldigt spännande :-)


Meeko hjälpte till att fixa på sitt eget lilla vis :-)



Han lyckades fixa hela sin filt i småbitar under dagens lopp hihi.


Sovrummet före......


.....och efter!
Dock har vi ju en del tapetsering kvar här inne, men såhär kommer det se ut :-)

Vardagsrummet före....


......och efter :-)


Jag fullkomligt ÄLSKAR denna tapeten :-)
Grymt fint jobbat pappa! :-)





Ett stort TACK till min underbara pappa för all hjälp i nya lyan!
Idag ska här packas lite mer och köras mer lådor till lägenheten...
Jag är väldigt glad att det finns spikmattor som kan lidra min ömma ländrygg kan jag säga :-)


Må väl!


2 kommentarer: