söndag 8 maj 2011

Äntligen hemmastadda i vår nya lägenhet!

Äntligen är jag och matte online här hemma igen :-)
Ny lägenhet, ny bredbandsanslutning, så det har ju tagit sin lilla tid innan all ny utrustning blev hitskickad :-)
Men nu så fungerar allt här hemma, både internet och vår hemtelefon hihi.

Det har ju hänt lite sen sist vi gjorde nåt inlägg... Förra lördagen bar flyttlasset iväg.....
Det var ingen kul för- och eftermiddag kan jag säga.....
Jag fattade inte vad sjutton som höll på att hända....
Tidigt på morgonen kom en massa folk hem till oss och började bära iväg med alla våra saker!
Jag fick vara kvar i lägenheten tillsammans med mormor och hjälpa henne att städa en massa och matte hon bara sprang hit och dit mest hela tiden....
Till slut fanns där inga grejor kvar längre och då började jag blir lit smått nervös må ni tro.....
Så sista gången matte kom tillbaks till lägenheten klängde jag mig fast vid henne som bara den! Tänk om hon skulle lämna MIG också där!!!
Men sen fick jag följa med i bilen och hem till den nya lägenheten! :-)
Möbler, kartonger och saker överallt! Hmmm...
Men så fort vår säng blev ihopmonterad igen så vart jag överlycklig!!! :-))
Det var såå gott att få hoppa upp i sängen igen och kunna busa loss lite i den hihi.

Nu har vi bott i nya lägenheten i en vecka och vi har redan blivit väldigt hemmastadda :-)
Matte har stökat undan det mesta här, bara lite kartonger och sånt som står kvar...
Men alla mina saker är i alla fall framme, dem kom fram direkt första kvällen :-)
Tyvärr har ju vår lydnadsträning blivit lite smått lidande under dem senaste två veckorna, men vi har ju våra kurser varje vecka som tur är.
Och snart lär livet vara på sitt rätta spår igen så då blir det lite bättre ordning på oss igen :-))

Och bloggen lär uppdateras lite bättre nu framöver också nu när vi fått vårt internet igen :-)

3 kommentarer:

  1. OCH MORMOR SÄGER OCKSÅ VÄLKOMMEN TILL NYA LYAN TILLSAMMANS MED DIN GULLIGA MAMMA!!!
    DU VAR JU EN BRA FLYTTHJÄLP MEEKO....INTE ALLS I VÄGEN ÖVERALLT....MEN DU ÄR GULLIG O BÄST I VÄRLDEN!!! SÄGER MORMOR

    SvaraRadera
  2. Välkomna tillbaka =)
    Skönt att ni börjar komma iordning i ert nya!

    SvaraRadera
  3. Har verkligen saknat er på bloggen - hoppas få se er snart...

    Puss på dig, goa Meeko!!!

    SvaraRadera