lördag 21 maj 2011

Kursavslutning i tävlingslydnaden...

I tisdags var jag och matte i Svalöv igen..
Det var kursavslutning på vår tävlingslydnadskurs...
Och eftersom vi inte riktigt har hunnit med att träna som vanligt sista tiden så kände matte sig smått kluven i tanken om vilken Meeko hon skulle få med sig på kursen; den superduktiga skötsamma Meeko, eller det lilla busfröet till hoppetoss Meeko ;-))
Jag kan ju vara smått oförutsägbar hihi, nåt matte faktiskt egentligen gillar väldigt mycket :-)
Hon brukar säga att det hade vart så himla tråkigt om hon alltid visste hur jag skulle vara hihi.
Nåja, i tisdags var det faktiskt så att hon fick med sig den lite mer skötsamma Meeko :-)
Jag var jätteduktig hela kvällen!
Linförigheten gick kanon.
Läggande under marsch var fasiken klockrent! Matte sa bara "ligg" när vi gick fot och jag dunsade i backen direkt! Var till och med så att matte vart förvånad :-)
Eftersom vi på denna kursen ju har den där lilla rottisen som inte är så förtjust i mig (plus smått olydig och med en husse som inte riktigt har full koll..) så vill ju inte matte jobba med mig lös där då hon inte fullt litar på att jag blint blir kvar hos henne, så vi gick in i valphagen så hon kunde jobba lite med mig lös där...
Gick faktiskt kanon! Tog nåt mindre varv då och då men kom direkt matte kallade på mig.
Hade en ganska nöjd matte då kan jag säga :-)
Och det bästa av allt på hela kvällen var att min apportering äntligen lossnade!!
Som vi kämpat med den! Jag har ju inte riktigt velat hålla kvar i apporten utan bara markerat den med munnen...
Men i tisdags så kopplade jag då äntligen att jag faktiskt skulle hålla kvar den i munnen en längre stund.
Jätteskoj! :-)

Kan säga att det var ett nöjt ekipage som åkte hem från Svalöv i tisdags!
Nu är det slut på Svalövskurser på ett tag, sen får vi se när/om nästa Svalövskurs blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar