söndag 15 maj 2011

Vilken kurskväll!

Hmm, som vanligt har min kära matte och jag haft en hel del för oss denna veckan, så vart lite dåligt med uppdateringen här.......
Men nu så :-)
Blir lite inläggsmaraton nu för vi har en del att säga :-)
I tisdags kväll var vi i alla fall på kurs i Råådalen igen!
Och vilken kväll sen!!
Jag var jätteduktig om jag får säga det själv ;-)
Matte höll med mig till 100 % och hon var stolt som en tupp när vi åkte hem hihi.
Vi började med tandvisning, något matte trodde skulle gå sådär ur tävlingslydnadssynpunkt.... Jag har ju en liten föråga att bli lite jätteglad när folk kommer fram till mig hihi...
Men jag satt snyggt kvar i fotposition hela tiden när vår hjälpinstruktör kollade in mina gaddar :-)
Sen körde vi linförighet. Ikväll la Jocke in både helt-om, höger,- och vänster svängar!
Det gick lysande! Jag hängde med som en liten klocka hihi. Det vi ska träna lite mer på dock är att jag ska ligga lite närmare mattes ben i helt-om svängarna, där går jag ut lite väl ycket från mattes ben....
Annars var det faktiskt matte som fick hemläxa på linförigheten av Jocke! Hehehe. Hon ska lära sig att ta rätt steg i vänster svängarna.... Så hon får minsann träna hihi.
Därefter tränade vi ställande och läggande under marsch.
Mitt läggande förvånade till och med matte! Jag dunsade ner i marken direkt på "ligg"!
Ställandet gick också fint. Behöver dock lite finslipning på "stå" så att jag klarar av att stanna direkt på "stå" utan att ta några extra steg...
Sen körde vi lite begynnande apportering. Jag har fattat att jag ska ta tag om apporten, men vi jobbar fortfarande på att jag ska kunna hålla kvar apporten i munnen tills matte säger loss....
Avslutningsvis blev det platsliggning. Gick också jättebra. Nu ska vi "bara" jobba på avståndet och sen givetvis att kunna köra det utan kopplet på.....
Men jisses va kul vi har jag och matte när vi tränar :-)
Det är sååå kul!! :-)

Nästa vecka blir det dubbelkurs igen!
På tisdag har vi avslutning med tävlingslydnaden i Svalöv och på onsdagen är det Råådalskurs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar