fredag 27 maj 2011

Dörrmatta = totalt onödigt i en Aussies ögon......

Efter att ha haft det totalt hyssfritt i flera månader så kom i onsdags återbäringen....
Jag gick och jobbade 9.30-14.30 och lämnade Meeko hemma tillsammans med Ramses med tanken att dem skulle ha det lugnt och fint hemma i varandras sällskap....
När jag öppnade dörren 14.35 möttes jag av en "skön" syn.....
Tydligen ansåg lille Meeko att det där med att ha en dörrmatta, det är totalt onödigt att ha vid ytterdörren..... Jag hade dörrmatta i hela hallen och halva sovrummet!!!
Det första jag såg var en kräkhög med mat + dörrmatta i, sen små sönderrivna dörrmattsbitar, lite sönderriven reklam, lite mer tuggad dörrmatta, ytterligare en kräkhög innehållande dörrmatta, lite mer dörrmattsbitar och slutligen en halv dörrmatta som lämnats kvar.....
Kan ju säga att domen var ganska fällande över vem det var som hade börjat det lilla kalaset....
Sen är ju frågan om den minsta lilla busen har triggat upp Ramses till dragkamp eller inte :-)
Matte fick i alla fall börja hemkomsten med att dammsuga.....

Efter ett besök på Ikea idag ligger nu en ny dörrmatta på plats i hallen....
Får man hoppas att den kan få ligga kvar ostört ett bra tag framöver :-))

Må väl!

1 kommentar:

  1. Hehehehe... visst är det härligt! :-) :-)

    Ses på lördag!!

    kramar från oss

    SvaraRadera