tisdag 1 mars 2011

Trix & trams-avslutning

Igår var vi på den sista omgången av vår trix & trams kurs :-(
Har verkligen varit jätteskoj och jag har fått lära mig så många nya trix :-)
Och då har vi ju ändå inte avverkat alla på kurslistan, så vi har en del kvar att träna när det är regninga dagar :-)
Matte glömde tyvärr kameran hemma så det blir inga bilder :-/
*suck* en så förvirrad matte man har...!
Efter lite repetitionsträning fick vi mot slutet visa upp vad vi lärt oss för trix!

Är ni redo för min uppvisningslista :-)
*Goddag (höger tass)
*Tass (vänster tass)
*Fånga godis
*Lyssna (barnlek för mig ju eftersom jag brukar lägga huvudet på sned hihi)
*Viska (jättekul att fnysa i mattes öra hehe)
*Spela boll
*Hoppa över mattes ben
*Tasstarget med svimma (springer fram till en platta, trampar på den med tassen och sen säger matte vad jag ska göra! I detta fallet skulle jag lägga mig ner och svimma vid plattan)
*Backa
*Skäms (mitt nya paradnummer! Jättekul att skämmas (-: )
*Bonjour (som fransmännen gör, en puss på mattes handrygg)
*Vinka

Blev en hel del hihi.
Men nu ser vi fram emot lite mer fokus på lydnadsträning!
Redan nästa vecka börjar vi vår tävlingslydnadskurs i Svalöv, ska bli riktigt skoj!!
Så innan dess ska matte köra hårdträning med mig vad gäller andra hundar..... Vad nu det ska vara bra för :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar