söndag 27 februari 2011

En tur till Råådalen....

I eftermiddags tog matte och jag bilen upp till klubben i Råådalen för att testa på lite lätt agility :-)
Jag fick prova på att springa i tunneln, både när den låg rak och med en sväng. Det var jätteskoj!! Sen började matte min förberedande träning till slalom... Det var lite svårare.....
Men efter att matte visat mig hur jag skulle gå så åkte klickern fram och några gånger till så började jag förstå hur jag skulle gå igenom pinnarna :-)
Vi avslutade agilityn med att jag fick köra några enkla hoppkombinationer. På allra lägsta höjden såklart, matte vill ju inte överanstränga mig :-)
So far so good enligt matte...
Sen tänkte hon sig att vi skulle avsluta med lite lydnadsträning också....
Not so good any more.....
Så länge vi provade på agilityn var vi ensamma på planen, men sen kom där lite andra människor och hundar också.....
Då tog det stopp...
För tillfället är jag extremt hundtokig, så fort jag ser en annan hund så finns inte matte längre...
Matte anser att detta är ett smått problem... Jag å andra sidan är ju av en helt annan åsikt :-) Inget problem, jag vill ju bara springa och leka :-)
Matte tycker inte att det är så kul....
Skulle jag varit lös hade jag stuckit till den andra hunden direkt, är jag kopplad vill jag bara dra och dra så jag kommer dit... Dumma matte håller ju emot :-/
Matte tycker inte alls detta är nåt kul för jag slutar lyssna helt och bryr mig inte ett dugg om vad hon säger....
Så just nu försöker matte klura ut hur vi ska träna bort denna dumhet från mig....
Jag vet ju vad jag tycker om det :-)

Matte ber i alla fall hälsa att om någon har några bra tips så kommentera gärna :-)

2 kommentarer:

  1. hihi...känner igen det där från Ozzi och då tror jag att Meeko är mkt duktigare än Ozzi var i den åldern. =)
    Min gamle instruktör tipsade mig om att nöja mig med små små pass av kontakt när andra hundar var mest intresserade. Typ att åka till klubben en dag när det är fri träning o så gick vi kanske 10 meter en dag , en annan dag 50 meter o så kämpade vi med kontakten. Jag fick vara jätterolig, leksak, godis whatever Meeko vill ha för att tycka du är bäst. Kanske hot dogs, bacon?
    O sen nöja mig med det lilla, o det räckte faktiskt till en början. =)
    O belöna supermycket när han tittar på dig.
    Könsmognaden är väl mysig....hihihi..

    kramar Kikki o vilddjuren. =)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset!
    Blir hårtträning nu varje gång vi är ute och går och möter på andra hundar! :-)
    Hihi ja du, min lilla tuffing blir nåt å bita i *fniss*
    Men med ordentlig och konsekvent träning ska det nog bli bra till slut :-)

    Kram från oss

    SvaraRadera