söndag 6 februari 2011

En ny kompis!

Inför vår stundande flytt har matte nu fått för sig att hon ska städa undan lite här hemma i omgångar... Igår fick sig garderoben en rejäl omgång, matte har tydligen alldeles för mycket kläder...? Så hon sprang och provade en massa kläder här hemma så det stod härliga till!
För att slippa springa in i fågelrummet varje gång hon skulle se hur kläderna satt så bar hon ut vår stora spegel i köket istället...
Och gissa vad!! Jag hittade en jätteintressant kompis helt plötsligt!! :-)

Wow, kolla! Där är ju en till kille som ser ut precis som jag!

Vilken snygg kille! Måste ge honom en puss :-)

Hmm, skumt... Han gör precis som jag gör hela tiden.....
Vilken härmapa!

Var sjutton är han nånstans??! Han var här precis ju...??

Mycket konstigt....
Aja, du får väl en puss till då!

Ja han var allt lite konstig den där kompisen.... Snygg var han men han kom ju aldrig fram så vi kunde leka ju...

Idag har jag och matte vart på kalas! Gammelmormor fyller år imorgon så vi var där och hälsade på och drack kaffe. Jätteskoj att träffa både gammelmormor, mormor, Tommy, moster Marie, mattes kusiner och alla :-)
Massor av folk jag kunde pussa hihi.

Imorgon är det ny vecka igen! Dessutom blir jag hela 8 månader gammal imorgon så då är det dags att väga och mäta mig igen :-)
Har en ganska skojig vecka framför oss nu jag och matte, ja förutom att vi ska jobba hela helgen..
Imorgon ska vi på kurs igen, kul kul!
Sen på onsdag ska jag och matte träffa Merlin och Mio :-) Ska bli jättekul att träffa lite nya kompisar :-)

Nu ska vi ha lite myskväll och lyssna på regnet utanför :-)

4 kommentarer:

  1. Hahaha vad söt han är...ja man kan ju undra vem den där snyggingen i spegeln var :P

    Ses på onsdag! Ska bli jätteroligt!!!

    SvaraRadera
  2. Hihi ja, min lilla rackarunge :-)

    Japp det gör vi! Ska bli jätteskoj :-)

    SvaraRadera
  3. Länge sedan vi var här inne och kollade, vad stor Meeko har blivit! :)

    /Mari & rödtotten Opel

    SvaraRadera
  4. Hihi ja, han växer och frodas :-)

    SvaraRadera