onsdag 9 februari 2011

Playdate i skogen

Idag har jag och matte varit i skogen i det underbara vädret!
Matte hade stämt playdate med Merlin & Mio och Clemmie och deras mattar Lissie och Anneli.
Tyvärr så kunde inte Merlin & Mio komma eftersom Mio kräkt hela natten, så det blev jag och Clemmie och våra mattar.
Ååååh, jag säger bara det, jag tror faktiskt jag är lite kär :-)
Vilken fin tjej hon är lilla Clemmie!! Direkt jag såg henne så förtrollade hon mig :-))
Hon var sååå fiiin med sin stubbsvans och sin red merle-färg, WOW!

Matte och Anneli började med att lägga ut vars ett spår till mig och Clemmie. Var mitt allra första spårförsök och det gick riktigt bra om jag får säga det själv! Tog en liten stund innan jag hittade spåret men sen gick det som tåget :-)
Var jätteskojigt! Matte hade med sig mina favvoleksaker som jag fick på slutet :-)
Efter spåret gick vi en promenad i skogen. Jag och Clemmie fick springa lösa nästan hela tiden! Men jisses va snabb hon var Clemmie! Jag hann knappt inte med henne hihi. Var såå kul att springa med henne! Allt hon gjorde gjorde jag också hihi, och så var jag ju tvungen att pussa henne med jämna mellanrum hehe. Matte och Anneli tyckte vi var så söta ihop :-))

Jag har fullt span på vart Clemmie är!

Vackra, vackra Clemmie!

Två tokaussiesvift :-)

Va? Sa du nåt matte??

Vems tunga är längst? :-)

Visst är vi söta ihop hihi.

Två stubbsvansade aussierumpor :-)

Så härligt att gå promenad med Clemmie :-))

Tack Clemmie och Anneli för en härlig dag i skogen :-)


6 kommentarer:

  1. TACK SJÄLVA!!! Det var jättekul att gå vilse i skogen! Ha, ha, stadsbor i skogen... Tokroligt att se två tokaussies bli tokiga i varandra. Det blev en härlig dag trots att vi inte fick träffa de blå med matte. Men känner jag våra hundar rätt så var de så nöjda med varandras sällskap så...

    Pussa på din underbara Meeko från oss båda!

    Ps. Hoppas det är ok om jag länkar till din sida? Ds.

    SvaraRadera
  2. Hihi ja, det blir väl så när stadsbor kommer till skogen haha.
    Javisst är det okej :-) Tänkte länka till er oxå :-)

    Meeko han pussar tillbaka :-)
    Kram från oss

    SvaraRadera
  3. Åhhh jag blir såååå avundsjuk!!!! Jag ville ju oxå vara med- eller VI ville vara med hihi!
    Mysiga bilder! och mysigt väder var det ju idag!!!!
    Hoppas vi kan hitta en annan dag att ses!!!
    Hur har ni det på måndag?

    Mina killar förstår lille Meekos känslor för Clemmie- henne faller man pladask för!
    Ett rätt sött litet par Clemmie o Meeko!!!! =)

    kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var helt underbart väder idag! Så skönt.
    Hihi ja visst är dem söta ihop :-)

    Måndag har vi full rulle tyvärr.. Kurs på fm, sen har jag bilbesiktning och spinningpass på em..
    Vi är lediga i helgen dock... Hur har ni det på söndag?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Va roligt ni måste ha haft det, önskar att man hade varit med i (vårsolen).
    De är så röda o söta tillsammans.
    Kram Klicke & Tilda

    SvaraRadera
  6. Hihi ja visst är dem :-)
    Vi kommer gärna och hälsar på er oxå snart, kan vi ut och promenera ihop :-)

    Kram

    SvaraRadera