måndag 14 februari 2011

Sjukstuga....igen...!

Here we go again, matte är sjuk, igen.... *suck*
I december va det feber, i januari nån lindrig form av kräksjukan (tack och lov utan kräk, men dock frossa, noll aptit och utslagenhet..) och nu halsont...
Jobbat hela helgen och både dem gamla och kollegor snörvlar och har sig så gissa hur jag kände mig när jag vakna imorse..... Så typiskt... Jag hatar att ha ont i halsen! Blir alltid så jäklars sugen på kallt isvatten... Dock tvingat i mig vatten och te under dagen...
Nåja, iväg till vår trix & trams kurs kom vi i alla fall i förmiddags. Lika skoj som vanligt. En av kursdeltagarna hade gått upp i ottan för att baka en enormt god kladdkaka som hon bjöd på eftersom det är Alla hjärtans dag. Supermumsigt. Kakan alltså, alla hjärtans dag skiter jag i hihi.
Idag fokuserade vi mest på "backa" och vår tasstarget-platta.
"Backa" börjar gå rikitgt fint, har kunnat avancera nu till att jag kan stå upp när Meeko backar. Från början satt jag på huk med Meeko framför mig, nu gäller det alltså att matte ska stå. Nästa steg blir att ha gossen vid sidan om mig och slutligen i fotposition.
Tasstargeten är han också jätteduktig på, inga tvivel precis om vad han ska göra hihi. Han tycker dock det är väääldigt skojigt så han rusar fram i galopp och attackerar plattan med tassarna hihi. Så ska tränas på lite finlir där bara innan vi utvecklar det :-)

Lite mysbilder från häromkvällen.... Meeko var dock INTE på sitt riktiga myshumör då utan mest på men-matte-låt-mig-vara-ifred-så-jag-kan-sova-humör hihi.

Va?? Måste du störa???


Men matte, måste du ligga så nära mig??
(kan säga att efter denna bild tagits så reste trollet sig upp väldigt
demonstrativt, vände på sig och la sig med rumpan mot matte haha.)

Må väl!

6 kommentarer:

  1. Mini behöver nog komma o hälsa på er. Hon har mer damp än jag trodde var möjligt. =) Sova det kan man göra när man blir gammal...hahaha

    kramisar
    Kikki med crazy dogs

    SvaraRadera
  2. Ha ha - jag vet en som hade fått ligga nära honom...

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Hihi, Meeko han har damp ibland oxå *fniss*
    Men det hade vart jätteskoj att ses en dag!

    Kram från oss

    SvaraRadera
  4. Hihi, ja du Anneli, kan oxå tänka mig att det inte hade vart några protester då hihi.

    SvaraRadera
  5. krya på dig!
    Här e det oxå lite krassligt

    SvaraRadera