måndag 21 februari 2011

En spännade vår!!

Dag två och datorn funkar fortfarande :-)
Skrev ju att jag hade lite kul saker att berätta om...
Det ser ut att bli en väldigt spännande och rolig vår för både mig och Meeko!
Känns som jag har enormt många saker att se fram emot och vara superglad för just nu :-)
Flytten är jag såklart väldigt spänd på och lycklig för! Ska bli så kul att flytta till en ny lägenhet och pyssla lite med inredning, välja färg och tapeter osv.

När det gäller Meeko händer det också massor av spännande och roliga saker :-)
Han utvecklas lite dag för dag känns det som och jag tror han kommer ha en enorm potential inom mängder av saker, mycket spännande!
Nu under våren kommer vi köra två kurser till! En i Svalöv och en i Råådalen.
Om några veckor påbörjar vi en kurs i tävlingslydnad i Svalöv för Christina Radeby, som vi just nu går trix & trams för. Hon är själv väldigt duktig i lydnad och tävlar på hög nivå med sin egen hund. Tydligen ser hon potential i mig och Meeko för det var hon som headhuntade oss till denna kursen och ville gärna att vi skulle vara med :-)
Det blir belöningsträning som arbetssätt och tydligen mycket baserat på bl.a. Niina och Kent Svartbergs bok Med sikte på 10:an - belöningsträning.... Nåt som passar mig utmärkt eftersom jag jobbar efter just deras bok när vi tränar lydnad här hemma :-)
Sen kommer vi även hoppa på fortsättningen av vår senaste kurs i Råådalen för Jocke, en lydnadsklass 1 kurs.
Som jag ser det så är det bara positivt för Meeko's del (ja min också för den delen) att han får komma ut och köra kurser och vänja sig vid att kunna fokusera och jobba runt andra hundar och vänja sig vid bruksplanen.
Sen får vi se om vi kan starta upp så lätt och börja tävla lite till sommaren... Jag har inga krav på att Meeko ska kunna hela klass 1 perfekt då, är mer ute efter att vänja honom vid tävling och kommer ta sommaren till att köra träningspass på tävling isåfall :-) Poängen skiter jag i, bara Meeko får lära sig att det ska vara skoj och roligt som fan att tävla! Vill absolut inte att han ska känna "åh fy fan, nu är det tävling och då blir matte så stel och tråkig igen..." Vi ska ha fun, fun, fun ihop :-)

Ja, sen har jag ju en kul sak till att berätta om...
Jag har äntligen hittat och bestämt mig för en ny utbildning! Har inte haft världens lättaste och enklaste väg här i livet vad gäller yrken... Gjort en del felval, funnit en yrkespassion som jag älskade men som inte gav mig som tjej nån fair chans i yrkeslivet och sen dess har jag haft svårt att komma på vad det egentligen är jag vill jobba med för att trivas...
Efter många tankar kom jag ju på att såklart skulle jag önska att jag kunde försörja mig på att jobba med hundar!
Så om några veckor påbörjar jag min utbildning till hundfysioterapeut!! :-))
Utbildningen varar i 1 år och är på distans så kommer jobba på som vanligt under tiden, ganska skönt så man slipper leva på typ inga pengar hihi.
Dom 7 kursträffarna vi kommer ha under utbildningen är förlagda i Ängelholm, nära och bra, och det bästa av allt är att Meeko får lov att följa med på kursträffarna! Så han slipper en massa ensamtid dessutom :-)
Under utbildningens tid ska vi även skaffa oss lite praktikhundar och själv göra 75-100 behandlingar, så finns här någon som känner för att "låna ut" sin hund/hundar så dom kan få lite gratis massage, stretching m.m. så höra gärna av er. Jag tar tacksamt emot praktikkunder :-) Till en början kommer det bara bli massage då detta kommer vara det första vi ska lära oss.
Ska bli så jäkla spännande och roligt!
Räknar inte med att det blir nån dans på rosor sen efter utbildningen, men min tanke är att kunna starta upp i liten skara och ta emot hundkunder på min fritid till att börja med. Har jag tur kanske man kan bygga upp en kundkrets och på längre sikt arbeta med det på heltid :-)
DET hade vart en riktig dröm det :-)

Som sagt, en spännande vår, för både mig och Meeko :-)

Må väl!

7 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tog steget och hoppar på utbildningen! Tror inte alls att du kommer ångra dig! Man ska följa sitt hjärta!!!
    Absolut får du jättegärna testa på mina killar! De ställer gärna upp som testkaniner hihi! De behöver dessutom båda två (framför allt Merlin)att andra folk tar i dem!

    Låter även spännande med dina o Meekos kursplaner =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken spännande vår ni har framför er. =)
    O utbildningen i Ängelholm, det är ju häftigt, du har 2 hundar där du kan få öva på..hihi
    o då kanske vi kan få till ngn strandpromenad ngn kväll när kvällarna börjar bli ljusare. =)
    Härligt värre.
    Ha det

    kramar Kikki o doggelitos

    SvaraRadera
  3. Tack båda två. Känns som det blir många Aussies jag kommer få praktisera på hihi.

    Lissie: ja, är verkligen glad över att jag bestämde mig för utb. Känns rätt i magen å hjärtat så :-)

    Kikki: absolut! Hade vart härligt att ta lite strandpromenader med vovvarna sen i vår :-)

    Ha det underbart alla sex hihi.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så rolig vår ni kommer att få, jag är lite avundsjuk på er och din utbildning.
    vi skall nog se till så du får en del hundar att öva på.
    Jag är så glad att du & Gandhis familj skall till Hässleholm, tyvärr kan vi inte komma då vi har besök av deras broder Messi med familj för lite förmidags fika.
    Men ni måste ringa och berätta direkt ni kommit ut ur ringen, säger bara Break a leg.
    KRAM Kent & Jeanette

    SvaraRadera
  5. Ja, det ska bli jättespännande alltsammans :-) Börjar nästa måndag med onlineföreläsning, känner mig riktigt laddad :-))

    Tack, vi ska göra så gott vi kan hihi. Busfröet är inne i en riktig busperiod för tillfället så vi får väl se om han behagar lyssna till matte på lördag hihi.
    Lovar ringa å berätta hur allt går :-)
    Kram från mig och busungen :-)

    SvaraRadera
  6. Vill du öva på en schäfer finns alltid jessie. Kram sofie

    SvaraRadera