tisdag 1 mars 2011

Dog-shopping

Stack iväg en snabb tur till Väla i eftermiddags på jakt efter diverse hundsaker...
Jakten inkluderade ihopfällbara campingstolar till utställning och andra hundtävlingar, nytt och bra shampoo & balsam till Meeko plus en bok som ingår i vår kurslitteratur på hundfysioterapeututbilningen...
Fick tag på 2 av 3 i alla fall :-)
Tyvärr inte boken :-(
Blev dock 2 stolar på Claes Ohlsons och sen en hel del shopping på Grizzly.......
Fick tips på bra shampoo/balsam av den trevliga personalen så nu har Meeko fått en mycket väldoftande shampoo som ska få hans vita att glänsa :-)
Förutom shampoo/balsam blev det en del andra grejor till min bortskämda tokunge... :-)

Blev en ny Astoboll från High Viz (t.h. Meeko fullkomligt ÄLSKADE den
första bollen han fick... Färg och utformning gör tydligen skillnad i the K-9 world)
Sen blev det två mindre pip- och kamplekisar som är av bra storlek till att
kunna ha med sig i fickan på promenaderna... Vi ska ju hårdträna kontakt nu
när där är andra hundar i vårt synfält :-))
Båda blev väldigt poppis så lär nog inte va några problem att motivera
tokungen med dom :-)

Ja, och så ett nytt ben med smak av lamm......

.....som såklart först skulle genomgå proceduren av att gömmas
både här och där innan man kan lägga sig och tugga på det :-)


Gömmer det här också för säkerhets skull.....

Må väl!

3 kommentarer:

  1. Vilka fina toys han fick killen. =)
    Jag får nog oxå snart gå på inköpstur igen tror jag.
    När började kursen du skulle gå ? El rättare sagt utbildningen. Verkligen jätte spännande det måste kännas. O Va duktiga ni är, vilka konster han har lärt sig, häftigt.

    kramisar från oss nordvästskåningarna.

    SvaraRadera
  2. Hihi jag shoppar ju bara till honom nuförtiden knns det som :-) Shoppar inte annat än mat typ till mig själv, roligare å köpa till honom haha.

    Vi börjar nu på måndag med den första onlineföreläsningen!! 3 timmar ca om bl.a. hundens skelett. Ska bli så jäkla kul :-)

    Kram från oss!

    SvaraRadera
  3. Ja headern har jag delvis gjort i photoscape. Men först har jag "klippt ut" motivet (hundhuvudena)på
    pxlr.com/editor
    och sen klistrat in på ny sida med vit bakgrund och sen "suddat" kanterna. så allt runt om blev vitt. sen har jag använt de bilderna till att skapa headern i photoscape =)
    vet inte om min beskrivning var så bra hahahaha
    kram

    SvaraRadera