måndag 14 mars 2011

Aussieträff i Veberöd!

Igår hade jag och matte en RIKTIGT trevlig och superkul eftermiddag!
Vi tog bilen för att åka till hagarna i Veberöd där det vankades aussieträff :-)
Vi skulle ha varit på plats till kl 13 men min förvirrade matte lyckades köra fel hela två gånger hihi. I Lund snurrade hon till det och sen igen strax utanför Lund... Tur vi har morfar som kan typ varenda väg i hela Skåne, så matte fick ringa till honom så han fick oss på rätt spår igen.....och igen :-))
Tack morfar!
Väl framme började allt det roliga :-)
Gissa om vi var många vovvar!
Dessutom var vi tre syskon där, syrran Mini med matte Kikki och Ozzi och så brorsan Gandhi
med sin familj. Sen var vackra lilla Clemmie med matte Anneli där, Merlin och Mio och deras Lissie och Björn, rödingen Opel och matte Mari plus en Border Collie och en Cavalier King Charles (förlåt, kommer inte ihåg namnen på varken vovvar eller mattar där )-: ), så nog var vi en hel hög med hundar och mattar/hussar :-)
Vi startade med en platsliggning. Jag har ju inte kommit så långt i min träning vad gäller detta så matte och jag körde en lightversion, men det gick bra i alla fall :-)
Efter det körde vi igång med lite ringträning där Mari fick vara domare och vi andra fick öva på att springa i ringen, tandvisning och känn och kläm och sen ställandet.
Ställandet är det jag och matte behöver träna mest på och vi fick jättemånga bra tips på hur vi ska träna :-)

Efter all träning var det dags för höjdpunkten (som jag ville komma till direkt vi parkerade bilen typ hehe) nämligen BUUUUUS!!!!!!
Alla vovvar släpptes lösa sen fick vi springa och busa så det stod härliga till :-)
Jag och brorsan Gandhi fann varandra direkt, även om det var kul och springa med alla dem andra också så var det faktiskt mest jag och Gandhi hihi. Och så söta Clemmie såklart :-)
Höll mig relativt duktig hela tiden, hade kollmatte och tog mina varv tillbaka till henne emellanåt, dock valde jag att ha lite selektiv hörsel igår när matte ville köra nån inkallning.....

Efter allt vårt bus var det fikadags för alla mattar och hussar och då fick vi vovvar pausa i bilarna.... Inte helt poppis hos mig, hade helst velat vara med bland all mat.....
Sist hade vi sen bara en punkt kvar på programmet.... Groomingen :-)
TACK Lissie för den fina putsningen du gjorde på mina öron och min svans, jag blev SÅ fin :-)
Och matte fick lära sig ett och annat också hihi.

Matte
lyckades ta lite härliga bilder från vårt bus :-)

Jag och Gandhi i full galopp :-)

Jag och Gandhi igen...

Hur många hundar finns i högen? :-)

Härlig syn med så många tokvovvar inte sant :-)

Typisk aussiebild hehe.

Jag och Clemmie!

Nog ser jag allt lite tokig ut, eller? :-))

En svängom tillbaks till matte..

Jag och Ozzi.

Jag, Opel och Gandhi kollar in en HÖGST intressant påse...
Den innehöll nämligen köttbullar hehe.

Puss på dig Gandhi.

Merlin fick också span på den goda påsen :-)
Den här superfina bilden har Lissie gjort och skickat till oss :-)
Togs när vi tränade ställandet.
Tack snälla Lissie! Vi blev jätteglada för den :-))

Jag och matte vill bara säga ett stort TACK till alla för en helt underbart rolig och trevlig söndag! Och tack till Lissie som fixade ihop hela träffen :-)
Vi ser med glädje fram emot nästa gång :-)
Och många lär vi ju träffa på lördag i Malmö när det vankas utställning!

Woof
på er alla!

6 kommentarer:

  1. tjenixen
    Det var verkligen supertrevligt att träffas. Detta kan man leva på ett tag nu, tills det är dags för nästa date. =) För mååånga fler såna här aussieträffar det måste vi ha.

    Ha en underbar vecka

    kramar Kikki med bushundar

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Så himla kul att få träffas och få snacka hund och träning och allt annat och se våra härliga hundar busa :-)
    Japp, mååånga fler såna här gånger :-)

    Detsamma till er, ha en härlig vecka!

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  3. Skickar nospuss till min boyfriend! Fler utlovas på lördag...

    PS. Det finns fler bilder från träffen på min blogg. DS.

    SvaraRadera
  4. Skickar en stor puss tillbaks till världens sötaste tik :-)

    SvaraRadera
  5. Håller med, var verkligen en jätterolig träff! Hoppas det inte dröjer länge tills det är dags för nästa :) Ses i Malmö imorgon, då under (förhoppningsvis) lite lugnare förhållanden ;)

    SvaraRadera
  6. Ja det var det verkligen :-)
    Ja, ses imorgon! Haha ja det får vi hoppas att det blir lite lugnare imorgon :-) Fast känner jag Meeko rätt så hade han säkert velat busa loss i hela tältet hihi.

    SvaraRadera