söndag 20 mars 2011

Utställning Malmö internationella

Igår var vi iväg på vår tredje utställning. Malmö internationella vid Jägersro... Matte var smått nervös inför en sån stor utställning hihi.
Hade inga stora förväntningar innan utan anmälde mest för att det är jättebra träning för Meeko plus för matte så jag kan lära mig ett och annat :-)
Hade mamma med oss som hejarklack vilket var jätteroligt! Tror hon också tyckte det va skoj att följa med och äntligen få se fler aussies in action :-)
Vi tävlade för första gången i juniorklass... Skulle egentligen varit Meeko och en till i klassen, men den andra dök aldrig upp så vi vart ensamma klassen...
Mina tankar om domaren ska jag behålla för mig själv kan jag säga hehe....
Meeko var i vart fall på högspänn typ, massor av folk och hundar ju så allt var superkul tyckte han hihi.
När vi kom in i ringen skötte han sig fint, vi ställde upp och väntade på vår tur och då stod han så snällt och lugnt.. Men när vi skulle springa ett varv i ringen var där ju så mycket annat att titta på också, plus att matte tydligen sprang lite väl långsamt hihi, så han passgångade mycket...
När sen domaren skulle titta på honom tyckte han det var kul att där kom fram en människa till honom så han viftade på svansen och hade sig, varpå domaren tyckte han var FÖR glad..... Öhhh??! Släng dig i.....
Hellre en glad vovve än en skygg och mesig anser i alla fall jag :-)
Domaren fick både kolla tänder och känna och klämma på honom utan några som helst problem och det är jag supernöjd med! Jätteduktigt av honom.
Han fick ett andrapris (nåt som domaren var väääldigt generös med överlag...) men en ganska bra kritik.

Meeko's
kritik:
Bra skalle. Lite smal i nosparti och underkäken. Bra kropp. Kunde haft lite mer stomme och haft bättre tillbakalagd skuldra. Bra sats. Har lätt för att ta till passgång och är lite armbågsvid. Glad och positiv.

Jag är i alla fall supernöjd och tycker han skötte sig jättefint! Efteråt tog vi oss en runda runtom på området och passade på att kolla bland alla kläd,-leksaks,- och godisstånden och kollade lite på agilityn. Jättestolt över Meeko här också! Han gick så fint vid min sida hela tiden fast där gick fullt med folk och andra hundar runt oss hela tiden. Så duktig kille!
Eftersom han vart så duktig så fick han två nya leksaker, en av matte och en av mormor :-)
Tydligen blev han glad för han slet åt sig dem innan vi hunnit betala knappt hihi.
Matte fick också gjort ett fynd... Arrak Outdoor hade ett stånd där så passade på att köpa ett par av deras byxor... Velat ha ett par bra hundträningsbyxor ett bra tag nu och deras brallor är superba... Många bra fickor och snygga dessutom :-)

All in all en riktigt härlig, rolig och bra dag! Både jag och Meeko var trötta och nöjda när vi kom hem :-)

Lite härliga bilder från dagen...
Bild 3, 5, 6, och 7 är tagna av Björn och Lissie, tack tack :-)
Dem övriga är min mästerfotograf a.k.a mamma :-)

En sista förberedande träning innan vi skulle in i ringen :-)

Väntar på vår tur.... Domaren är tanten till vänster i den rosa dräkten...

Exakt vad väntar vi på matte???

Öhhh, vad gör du???

Mmmm, matte har godis i handen!

Försöker få till ett bra ställande...

Inte helt tokigt om jag får säga det själv hihi.
I alla fall inte när man är en novis som matte :-)

Dem nya roliga leksakerna :-)
Murmeldjuret eller vad det nu ska föreställa har inte mindre än 13 pipisar i sig!!
Gissa om Meeko tycker om den :-)


Må väl!

4 kommentarer:

  1. Ni var jätteduktiga igår!!! Du ställde honom skitsnyggt!
    Det är verkligen inte en lätt miljö för hundarna att vara i, så att de ändå är så lugna som de är är fantastiskt! Skoj att han höll sig lugn när ni gick omkring. Mio fick oxå en ny leksak- den slaktades snabbt när vi kom hem hehe!
    Han är fin lille Meeko!!! Bara att träna på!!!!
    Skoj att träffa er igen! Hoppas vi ses snart igen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår inte varför ni fick en tvåa, mkt bra ställande för en ung junior, ser mkt bra ut.
    Du får träna för vilken fart du skall ha så han inte går i passgång.
    Jag tyckte han defenitivt skall ha en etta men jag är ju så partisk;)
    Jag är STOLT över er, ni gjorde bra från er.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lissie: Tack :-) Är supernöjd med honom, tyckte han skötte sig utomordentligt! Han är ju trots allt bara en sprallig 9 månaders knatte hihi.
    Leksakerna Meeko fick har faktiskt hållt än!! Öronen på igenkotten fixade han snabbt till bara, men annars är dem hela... Otroligt nog hihi.
    Jättekul att träffa er oxå igen :-)
    Pussa Merlin och Mio från oss :-)

    Anneli: Tack :-) Jätteskoj att träffa er oxå igen :-)

    Jeanette: Tack Jeanette :-) Hihi, ja matte har mycket att lära, är ju inte Meeko det är fel på haha :-))

    Kram till er alla från oss!

    SvaraRadera