måndag 7 mars 2011

Övning börjar ge lite färdighet

Hmm, det var ett tag sen vi uppdaterade här inne.....
Vi har faktiskt haft fullt upp både jag och matte sista dagarna, jobbat mycket och vart trötta efter vi kommit hem :-)
Förutom att ha roat allt folket på jobb i veckan så har jag och matte pysslat lite här hemma också :-)
Matte har hårdtränat med mig varenda gång vi har varit ute och promenerat....
Med klickern ständigt framme i ena handen har hon klickat och belönat mig för varje spontan kontakt jag tagit med henne, och det börjar faktiskt ge lite resultat till mattes stora glädje :-))
Till och med när det kommer andra hundar! Vi har fortfarande en del att fila på när det gäller andra vovvar, men jag börjar fatta lite grann nu att om jag istället tittar på matte så får jag godis minsann!! :-)
Nu är vi lediga idag och imorgon, vilket är jätteskönt så vi får göra precis vad vi vill!
Idag är en spännande dag för matte för hon börjar sin nya utbildning idag! Första föreläsningen börjar kl 16-19 framför datorn så då lär det bli lugn tid för mig hihi.
Imorgon är en spännande dag för mig för imorgon börjar vi vår nya kurs i Svalöv, tävlingslydnaden. Ska bli jättespännande :-)
, nu ska vi snart ut och promenera lite igen :-)
Bjuder på lite bilder från helgen :-))

Fick ett nytt ben i helgen av matte!
Var såklart tvungen att gömma det lite innan jag började tugga på det :-)
Kan ni hitta mitt fina gömställe tro? ;-)

Titta så fiiint ben jag har!!


Så här nannig är jag efter en lång dags arbete på jobb :-)


2 kommentarer:

  1. Sötnosen - vilken duktig kille han är! Hoppas vi ses snart - behöver du nån att träna kursgöra på så bara hör av dig!

    SvaraRadera
  2. Tack! :-) Vi träffas mer än gärna och tränar med er :-)
    Ska ni oxå med på söndag och utställningsträna med Lissie?

    SvaraRadera