söndag 3 oktober 2010

Valpträff!

Vilken rolig dag jag och matte har haft idag!!!
Imorse åkte vi iväg på valpträff på Järavallen där jag fick träffa tre av mina brorsor :-)
Eftersom vår bil fortfarande är kvaddad så var Jeanette och Kent så supersnälla att vi fick åka med dem till träffen :-)
Tusen tusen tack :-D
Trots att tre av mina kullsyskon tyvärr inte kunde komma så blev vi ändå en ganska stor skara vovvar =)
Det var jag, Messi, Chess och Gandhi plus att Tilda och Cleo var med och så en till kille som hette Elvis. Fast han var så himla stor så jag tyckte han var lite småläskig hihi. Undrar om jag kommer bli lika stor som honom...?
Han hade likadan svans som mig, fast han var svart istället för röd/vit...
Vi fyra småkillar busade så det stod härliga till :-)
Var riktigt roligt att äntligen få busa med några i min egen storlek och som busar och leker på samma sätt som jag själv!
Vi busade faktiskt så valptänder flög omkring hihi... På mig försvann minsann två småttingtänder till hehe...
Matte tog såklart en massa fina bilder på oss alla, så här bjuder vi på några av dem :-)
Enjoy :-))

Jag och Chess var först på plats av oss syskon så vi började busa lite :-)

Vi blev riktiga kompisar :-)


Bara busat i 10 minuter och redan trötta hihi.


Nu har Messi också kommit så han fick också vara med och busa runt :-)

Aussies in action hehe.

Gandhi också på plats så nu vart det bus i kvartett hihi.


Gandhi, Messi och Chess busar.. Själv tog jag mig en sväng bort
till Cleo, min stora idol, och hälsade på henne :-)

Fem rumporvift :-)

Måste ju pussa min vovvemamma också :-)

Det här var minsann spännande..... Vatten!

Riktigt kul det här ju när det inte är i badkaret man badar!

Så här grann blev jag efter ett oavsiktligt halvdopp matte tyvärr inte
fick med på bild hihi. Skulle ta mig ett skutt rätt över Gandhi och
helt plötsligt hade jag vatten upp över magen... Hjälp va konstigt det blev!

Ännu mera bus!

Alla i en klunga :-)


När vi kom hem vart jag trött kan jag lova!
Det var riktigt gott att få somna hos matte i vardagsrummet!
Har sovit hela eftermiddagen efter allt bus.
Vaknade faktiskt inte till ordentligt förrän nu på kvällen...
Bara vart uppe små stunder för att äta och kissa, sen blev det fällen igen :-)
Men skoj har vi haft!!!

12 kommentarer:

  1. Åh vad roligt ni verkar ha haft det! Det är verkligen jätteskoj att kunna träffa och följa syskonen...det tycker jag har varit guldvärt med våra!!!!
    Var det Mios bror Elvis som var med idag oxå? För han bor ju oxå i Mörarp...så tänkte det kanske var han. Han är stor haha

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen guldvärt!!!! Jag skulle inte kunna tänka mig en annan uppfödare än jag har...med tanke på att hon oxå vill ha massa kontakt med sina valpköpare. Inte alla som sagt som vill det....
    Tur ni oxå hittat en bra =)

    Ja visst är Elvis STOR haha....en riktig nallebjörn!!!! Hela den kullen är bjässar :P

    SvaraRadera
  3. Vad fin din lilla röda är :)
    Hittade hit genom elisabeth, Så fick in och titta lite.
    Underbara bilder på alla hundar :)

    Mvh / Erica

    SvaraRadera
  4. Förresten....Elvis är ju kusin vitamin med din rödtopp!!!
    Hans (och Mios) mamma Savina är syster till Ja-son.
    Men du visste kanske det redan hihi....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så välkommen in till vår sida :-)
    Ja, han är en riktig liten goding =)

    SvaraRadera
  6. hihi, nä det visste jag faktiskt inte Elisabeth. Gud va lustigt hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Även jag hittade hit via Elisabeth :) Vad kul att hitta en annan liten röd valp! :)

    SvaraRadera
  8. Hjärtligt välkommen :-)
    Jaså, har du också en liten röding? :-)

    SvaraRadera
  9. Ja, vi har också en röd hane som heter Big Brawehearts Opel :) Vår är 6 månader, ca.46 cm hög och väger väl runt 25 kg :)

    SvaraRadera
  10. Va härligt :-) Tycker dem är underbara dem röda :-) Har ni nån blogg eller hemsida man kan se bild på honom?

    SvaraRadera
  11. Här finns en bild på vår Opel:
    http://oi53.tinypic.com/20ifkno.jpg

    SvaraRadera
  12. Åh gud va vacker han är :-) Såå söt :-)

    SvaraRadera