lördag 23 oktober 2010

Fortsättningskurs i hundväder...

I torsdags kväll körde jag och matte upp till Råådalen för att gå i den andra skolklassen jag börjat i... Fortsättningskursen med Jocke.
SÅÅ skojigt är det :-)
Fast det regnade och blåste hela första timmen av kursen så hela jag blev jätteblöt....
Men trots att allt var blött så hade jag inga som helst problem med att både sitta och ligga i det våta gräset :-)
I torsdags körde vi tre övningar gånger flera.
Kontaktövningen som vi även körde förra gången; vi ska gå i zick zack antingen på led eller i ring och hela tiden ska jag kunna ha kontakt med matte och inte bry mig om de andra hundarna...
Gick väldigt mycket bättre den här gången faktiskt :-)
Sen körde vi såklart inkallning (inga problem där inte) och lättare platsliggning.
Platsliggning har jag och matte övat mycket på här hemma så det var jag jätteduktig på nu i torsdags :-)
Det är så roligt att gå i skolan :-D

Nästa vecka säger matte att vi både har valpkurs OCH fortsättningskurs! Wooof!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar