måndag 25 oktober 2010

5 månader!

Idag är jag hela 5 månader gammal :-)
Hej va tiden går!
Matte tyckte det var jättespännande att väga och mäta mig idag för att se hur mycket jag växt :-)
Det var visst en hel del hehe.
Jag är nu en rejäl bit på nästan 16 kilo och har växt nästan 5 cm på en månad!
Watch out, I'm growing hehe.

Efter att ha jobbat hela helgen har matte och jag vart lediga idag och imorgon också!
Jag har vilat ganska mycket idag, fortfarande en liten valpis ju :-) Men vi har även sysselsatt oss med en hel del lek och lite träning också. Matte säger att jag börjar bli riktigt duktig nu när vi är ute och promenerar. Har nog förstått nu att matte inte vill jag ska dra i kopplet :-))
Nåt annat jag börjar bli duktig på nu är "ligg". Det är så roligt med ligg så innan ville jag helst slänga mig ner mitt framför fötterna på matte, oavsett var jag satt när matte sa "ligg". Men nu så kan jag lägga mig ner fint vid sidan om matte! Tycker ju fortfarande det är jättekul så jag slänger mig fortfarande glädjefyllt ner och tittar på matte :-))
Imorgon är det valpkurs i Svalöv och sen är det fortsättningskursen på onsdag :-D

2 kommentarer:

  1. Va ni e duktiga!! Jag får lite prestationsångest med mini, måste börja träna mer med henne. :-)
    Fast nu flyttar vi ju iofs till huset nästa vecka så då blir det liite lättare.

    Ha det underbart

    kramar Kikki o Hundar
    ps SKa ni till Åstorp?

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni får bli klara med flytten snart :-) Det är ett jäkla bök att flytta innan allt kommer på plats ju.

    Yes, har anmält oss till åstorp. Ska bli vääldigt spännande med tanke på hur mycket hopp och spring det är i aussiebenen hihi.
    Tar det som en kul utmaning så man kan lära sig lite själv oxå. Utställning har jag så lite erfarenhet av så det är nog mest matte som behöver läras upp *fniss*

    Lycka till med flytten!
    Kramar från oss

    SvaraRadera