onsdag 13 oktober 2010

Ny skola!

Matte och jag har börjat i en skola till :-)
Matte fick erbjudande från hennes "gamla" instruktör i Råådalen om att vi fick lite dispens att börja på hans fortsättningskurs hihi.
Första kursgången startade häromdagen och det var jättekul!
Jag är yngst av alla i gruppen... Dem andra är från 6 månader och upp till runt året...
Visserligen är jag spattigast av alla eftersom jag fortfarande är liten, men så värst långt ifrån dem andra kunskapsmässigt var jag minsann inte! Jag var faktiskt den som var bäst på inkallning :-))
Annat vi tränade på första gången var kontaktövning där vi skulle gå sicksack genom/mellan alla i gruppen och bara bry oss om vår matte/husse, även när vi satt stilla och andra gick runt oss.
Sen tränade vi på framåt marsch och att vi skulle sitta ner när Jocke (instruktören) sa halt, och så övade vi på ligg och ligg kvar.
En annan riktigt kul sak var att där faktiskt är en till aussie med i gruppen! Förutom storleken och att han inte var fullt lika spattig som mig så var vi ganska lika i sättet sa matte hehe.
Känns jättespännande det här och tror det kommer bli riktigt bra och roligt :-D

Lite bus i soffan :-)


4 kommentarer:

  1. Vad skoj att ni började på den kursen!!!!
    och att det gått bra!!!!

    vad var den andra för aussie? =)

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns riktigt kul :-)
    Den andra aussien var en 6 månaders blue merle hane. Kommer inte ihåg vad han hette, men matten sa att han kom från Allingsås...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tror det kan vara Arelids Eyepaint, Buddy tror jag han kallas. :-) Borde vara ung 2 mån äldre än våra.
    Tittade lite på den kullen o spec honom.

    kramisar
    Kikki o Ozzi o Mini

    SvaraRadera
  4. Yes, det stämmer nog fint! Tycker mig minnas att hon sa Buddy till honom :-) Ja, han var bara 6 månader.

    Kramar från oss

    SvaraRadera